مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ استاندارد در کشور حدود 65 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد نصف این میزان و بین 30 تا 35 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باگشاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مهدی متقیان افزود: رعایت اصل مهم استاندارد در کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد منجر به بالفعل شدن ظرفیت های این استان نیز می شود.

وی بیان کرد: امسال نودمین سال تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران است و شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری نیز 'استانداردها زبان مشترک جهانی' است.

وی عنوان کرد: به دلیل پایین بودن ضریب نفوذ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد نباید انتظار توسعه همه جانبه این استان و تولید کالاهای مرغوب و باکیفیت در آن را داشت.

متقیان ابراز داشت: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از سوی صاحبان واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد ضروری بوده و بسترها و شرایط لازم در این زمینه از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فراهم شده است.

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد رغبت و تمایل چندانی برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد از خود نشان نمی دهند و همین امر موجب کاهش کیفیت مصالح ساختمانی تولیدی استان شده است.

متقیان گفت: پارسال در راستای گسترش فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین اداره های کل آموزش و پرورش و استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان منعقد و موضوع انشای دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم استان مساله استاندارد بود.

وی بیان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اقدامات مهمی از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان انجام شده که یکی از مهمترین آنها برگزاری کنفرانش ملی دانش آموزی با موضوع استاندارد در یاسوج بود که نتایج موثری نیز داشت.

متقیان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار و نیروی انسانی در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مطالبات و توقعات مردم استان از این اداره کل چشمگیر است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: استاندارد ، تولیدی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.