وزارت خزانه‌داری آمریکا یکی از سران ارشد گروه طالبان را در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا، این وزارتخانه یکی از سران ارشد گروه طالبان را در فهرست تحریمها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا این وزارتخانه روز سه شنبه «تورق آغا» را به عنوان یکی از سران گروه طالبان را در چارچوب دستور اجرایی شماره سیزده هزار و دویست و بیست و چهار تحریم کرد. 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: با توجه به آن که تورق آغا یکی از مسئولان اصلی جمع آوری کمک های مالی برای گروه طالبان و از جمله سران ارشد شورای رهبری این گروه است که نقش مهمی در انتقال کمکهای خارجی به افغانستان و انتقال تجهیزات نظامی به داخل افغانستان ایفا می کند، وزارت خزانه داری آمریکا وی را تحریم کرده است.

 در چارچوب تصمیم دولت آمریکا همه منابع مالی متعلق به تورق آغا بلوکه می شود همچنین هیچ شهروند آمریکایی حق ندارد در تعاملات مالی با این فرد مشارکت داشته باشد و انجام هر تعامل مالی با این فرد ممنوع است.

آدام سیزبین، معاون بخش اطلاعات مالی و تروریسیم در وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: تورق آغا یکی از اعضای قدیمی گروه طالبان در اقدامات خشونت آمیز این گروه و جمع آوری میلیون ها دلار منابع مالی برای این گروه نقش مهمی ایفا کرده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با قاطعیت با کسانی که حمایت های مالی و نظامی در اختیار گروه طالبان قرار می دهند مقابله می کند.

تورق آغا از اواخر سال 2014  بعنوان رهبر گروه طالبان در منطقه کویته فعال بوده است و رهبری فعالیت‌های طالبان را در مناطق جنوبی و غربی افغانستان برعهده داشته است. وی در عین حال عضو گروهی است که مسئولیت برنامه ریزی برای طالبان و عملیات لجستیک آن را برعهده دارد. 

وی در عین حال بعنوان یک رهبر نظامی در شورای نظامی طالبان هم به ایفای نقش می پردازد. این شورا مسئولیت نظارت بر عملیات گروه طالبان و تعیین مسئولان نظامی این گروه را برعهده دارد و در جمع آوری کمک های مالی هم برای طالبان نقش دارد.

تورق آغا در طول سالیان اخیر در قتل شماری از مسئولان دولتی افغانستان نقش داشته است. وی در عین حال یکی از چهار فرمانده ارشد گروه طالبان است که در ابتدای سال 2012 دستور بکارگیری پودر شیمیایی ناشناخته ای را برای قتل مسئولان ارشد دولت افغانستان صادر کرد.

این فرد در طول سالیان متمادی نقش مهمی در جمع آوری منابع مالی برای گروه طالبان ایفا کرده و منابع مالی گسترده ای را در کشورهای منطقه از جمله در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای گروه طالبان جمع آوری کرده است. 



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار