سعیدی: مجوزهای شکار زیر ذره‌بین مجلس می‌رود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با وضع مقررات و قوانین اساسی از صدور بی رویه مجوزهای شکار برای حفظ حیات وحش تلاش کنیم.

سعیدی: مجوزهای شکار زیر ذره‌بین مجلس می‌رود محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بازنگری شرایط صدور پروانه سلاح شکاری اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی محیط زیست و جمعیت حیات وحش کشور صدور مجوز و توزیع سلاح شکاری بیش از اندازه بوده و شکارگاه‌های ما ظرفیت لازم برای شکار را ندارند.

وی افزود: وجود بیش از حد سلاح‌های شکاری و شکار بی‌رویه حیوانات حیات وحش منجر به کاهش و حتی انقراض برخی گونه‌های بومی و نادر کشورمان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته با توجه به شرایط مناسب محیط زیست کشور تالاب‌ها و دریاچه‌ها دارای ظرفیت پذیرش پرندگان مهاجر بودند اما هم اکنون به دلیل شرایط بد تالاب‌ها فاقد تنوع زیستی و جانوری شده است.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: در گذشته با توجه به شکارگاه‌های مختلف در مناطق کوهستانی کشور مثل سهند و سبلان مجوزهای بسیاری صادر می‌شد و افراد در زمان‌های مختلف از این شکارگاه‌ها بهره می‌بردند اما اکنون دیگر این مناطق از ظرفیت مناسبی برای شکار حیوانات برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: باید با یک تجدید نظر اساسی در مقررات و قوانین صدور پروانه شکار از بروز مشکلاتی در زمینه محیط زیست و انقراض جانوران خودداری کنیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار