مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: سالانه 34 هزار تُن گوشت از انواع گوشت سفید و قرمز در 13 کشتارگاه فعال دام و طیور استان تولید می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کامران زیباکردار گفت: تولید غذای سالم از جمله شعارهای هفته دامپزشکی است که نشان دهنده اهمیت پرداختن به سلامت فرآورده‌های دامی است.

وی از تولید سالانه 34 هزار تُن گوشت در کردستان خبر داد و افزود: این میزان گوشت که انواع گوشت سفید و قرمز را شامل می شود، در 13 کشتارگاه فعال دام و طیور استان تولید می شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: به منظور نظارت بر رعایت بهداشت در تولید گوشت در کردستان سالانه 136 هزار مورد بازرسی صورت می گیرد.

زیباکردار همچنین از درج کد رهگیری بر روی محصولات دامی در کردستان خبر داد و افزود: از طریق این کد، مشتریان می توانند با ارسال آن به سامانه پیامکی از تاریخ دقیق تولید و انقضای محصول، مشخصات فرآورده، نام مرغداری و سایر اطلاعات مورد نیاز در رابطه با محصول آگاه شوند.

وی گفت: این کد از سه ماه گذشته در کردستان بر روی بسیاری از محصولات درج می شود و تا ماه آینده به صورت صددرصد در استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: گوشت ، تولید ، دام ، طیور ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.