مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت : آبرسانی به 12 روستای عشایری فاقد آب آشامیدنی این استان با استفاده از تانکر مخصوص حمل آب انجام می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ بهرام زینال زاده مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : در این 12 روستای فاقد آب که در دشت بورالان و در اطراف شهرستان ماکو واقع شده اند ،در مجموع بیش از 630 خانوار عشایری ساکن هستند.

وی اضافه کرد: برای این روستاها به طور میانگین روزانه 180 مترمکعب آب سالم و بهداشتی انتقال داده می شود تا به مصارف خانگی و دام های عشایر این منطقه برسد.

زینال زاده با اشاره به وجود بیش از 330 آبادی عشایری در استان افزود : در سال جاری 200 کیلومتر از ایل راه های عشایری استان با اعتبار بیش از سه میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد : امسال همچنین در مناطق عشایرنشین این استان ، 54 دهنه چشمه بازسازی و مرمت شد و 54 عدد آبشخور با هفت کیلومتر خط انتقال آب در مجموع با اعتبار بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

وی گفت: در سال جاری 3000 تن کنسانتره، سبوس ، علوفه و دو هزار و 500 تن جو با قیمت یارانه ای در بین عشایر استان توزیع شده است.

لازم به ذکر است که در آذربایجان غربی قریب به 16 هزار خانوار عشایری با بیش از 104 هزار نفر جمعیت در قالب 12 ایل و 21 طایفه مستقل زندگی می کنند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: عشایر ، ارومیه ، ابرسانی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.