رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با طلاق استفاده از ظرفیت عظیم روحانیت در ایام ماه محرم و سایر مناسبت‎ها است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شکوهینسب درجمع روحانیون شهرستانافزود: بالاترین معروف این است که مردم را تشویق کنید تا بنیان خانواده از هم نپاشد.

وی بیان داشت: اعتیاد شدید مردان به مواد مخدر، دخالت والدین، افزایش سطح انتظار زنان و ازدواج اجباری از علل طلاق در شهرستان منوجاناست.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان تصریح کرد: اگر مردم را با مسائل دینی و معنوی بیشتر آشنا کنیم و از ناپسند بودن طلاق در اسلام سخن بگوییم تا حدودی میتواند در کاهش این وضعیت مؤثر باشد.

این مقام قضائی ابراز داشت:در مقایسه 6 ماهه اول سال جاری با مدت مشابه سال قبل، آمار طلاق در این شهرستان 10 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در همین راستا قبح طلاق، آثار و پیامدهایمنفی آن را باید بیان کرد و مردم را به این سمت سوق داد که مشکلاتخانوادگی خود را بیشتر به صورت ریش سفیدی و کدخدایی رفع کنند.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان عنوان کرد: در مقایسه شش ماهه اول سالجاری با مدت مشابه سال قبل آمار طلاق در شهرستان منوجان10 درصد کاهش یافته که عامل اصلی آن تبیین آثار و پیامدهای طلاق در مساجد و در بین مردم توسط مبلغان و همکارانقضایی بوده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: محرم ، طلاق ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.