همزمان با سراسر کشور همایش "احلی من‌‎العسل" با حضور دانش‎آموزان عاشورایی در ۱۵ امامزاده شاخص آذربایجان‏‌شرقی برگزار می‏‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، افزود: همایش سراسری «احلی من العسل» ازجمله برنامه‌های معرفتی این نهاد است که با حضور دانش‌‏آموزان عاشورایی ششم محرم در مصلی امام خیمنی(ره) تبریز و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مشهوری ادامه داد: همچنین مشابه این همایش بعد از ظهر روز چهارشنبه، 29 مهر، در امامزاده سیدحمزه تبریز با مداحی و نوحه‌پردازی و مقالهخوانی تعدادی از دانش‌آموزان و تجلیل از دانشآموزان نمونه مدارس شهر تبریز برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) دانست و تأکید کرد: عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: «مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من، شیرینتر از عسل (احلی من العسل) است».
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.