تبریز؛

10 باب کتابخانه در مناطق شهرداری تبریز ساخته می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلاهی شهر تبریز گفت: با پیشنهاد شورا در لایحه بودجه سال آینده شهرداری ، قرار است تعداد 10 باب کتابخانه در مناطق 10 گانه شهرداری ساخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید حاجی زاده در جمع خبرنگاران به تشکیل نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سال سوم فعالیت شورا اشاره کرد و گفت: در این جلسه انجمن خیران کتابخانه ساز طی درخواستی علاقه مندی مشروط خود را به ایجاد دو باب کتابخانه جامع در تبریز اعلام کرد که این درخواست مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.

وی بیان داشت: شرط مشارکت انجمن خیران کتابخانه ساز برای ایجاد کتابخانه جامع در تبریز در اختیار گذاشتن زمینی با متراژ مورد نیاز بود که با بحث اعضای کمیسیون، این درخواست مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت و پس از طی مراح قانونی اداری و تصویب نهایی آن در صحن شورا، شهرداری تبریز مکلف خواهد بود پس از نیازسنجی و مکان یابی، زمین مورد نیاز را در اختیار این خیران قرار دهد.

وی توضیح داد: مطابق مطالعه و درخواست خود انجمن، مناطق 2، 3 و 9 شهرداری تبریز برای ایجاد این کتابخانه جامع با زیربنای حدود دو هزار و 500 مترمربع پیشنهاد شده است.

حاجی زاده تصریح کرد: بر اساس اعلام انجمن خیران کتابخانه ساز، آذربایجان شرقی از نظر میزان امانت دهی کتاب مقام اول را در کشور داراست اما متاسفانه از نظر فضای کتابخانه ای ششمین استان است و از این رو افزایش اعتبارات عمرانی در این بخش در کنار جلب مشارکت خیران ضروری است.
 انتهای پیام/ ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.