پیام عزیزی کارگردان نمایش خیابانی «دو سرباز» که این روزها در قالب رپرتوار اجرای نمایش‌های خیابانی «حماسه حسینی و دفاع مقدس» اجرا می‌شود، در این نمایش به دنبال رساندن یک مفهوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی؛ پیام عزیزی کارگردان نمایش خیابانی «دو سرباز» که این روزها در قالب رپرتوار اجرای نمایش‌های خیابانی «حماسه حسینی و دفاع مقدس» اجرا می‌شود، در این نمایش به دنبال رساندن یک مفهوم انسانی است. می‌خواهد مخاطب را درگیر این پیام کند که به بهتر است هر هدفی را با تفکر دنبال کنیم. چرا که معتقد است همین سرباز صرف نبودن، می‌تواند جلوی خیلی از جنگ‌ها را بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیام عزیزی گفت: مساله اصلی در قصه این نمایش مواجهه دو شخصیت در یک فضای محدود است که منجر به دیالوگ‌هایی بین آن‌ها می‌شود و در همین فضای محدود، مخاطب به طور مستقیم وارد ماجرا شده و در فضایی درگیر می‌شود که خواسته کارگردان است.

پیام عزیزی، کارگردان نمایش «دو سرباز» گفت: مشارکت تماشاگر در اجرای این نمایش، مهم‌ترین نکته‌ای بود که در کارگردانی به آن توجه ویژه داشتم.

عزیزی با اشاره به محتوای این نمایش، بیان کرد: نمایش «دو سرباز» اثری با درونمایه طنز است که تلاش دارد در یک فضای آشنا، التهاب و ویران کنندگی جنگ را به نمایش بگذارد. این نمایش بنا دارد تا با ارائه یک طنز معنا دار از تلخی‌های جنگ بکاهد. روایت داستان تقابل دو کشور در قالب دو انسان ایرانی و عراقی است که در یک کانال، به عنوان نمادی از ارتباط با یکدیگر مواجه می‌شوند و هر لحظه یکی از این دو می‌توانند به یکدیگر صدمه بزنند اما به جای آن، سعی می‌کنند با صحبت کردن، آنچه را که جنگ برایشان رقم زده است، تغییردهند.

او افزود: مکالمات صورت گرفته بین این دو به مخاطب نشان می‌دهد که در اصل با یکدیگر هیچ جنگی ندارند اما تنها به خاطر سرباز بودن مجبور به جنگ شده‌اند. در داستان این نمایش می‌بینیم که سرباز عراقی به زور حکومت بعث به جنگ آمده اما سرباز ایرانی برای دفاع از خاک و سرزمینش در این برهه از تاریخ  وارد کارزار شده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.