رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: در راستای بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی چند روز گذشته، بیش از 2 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان کشف و ضبط گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حامد منصوری با بیان اینکه این مقدار مواد غذایی شامل انواع بسکویت، پفک، چیپس، ساندیس و دیگر مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود گفت: این طرح به صورت مستمر و در طول سال در سطح شهرستان اجرا می شود که در این طرح، مواد غیر بهداشتی و برخی از اقلام غذایی که قابلیت مصرف را ندارند جمع آوری کرده و افراد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سالجاری تاکنون پنج تن انواع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در شهرستان بانه جمع آوری و معدوم شده است افزود: طی اجرای این طرح هفت هزار و 100 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 48 مورد بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته که در مجموع 18 مورد به دلیل تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی شالبف مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بانه نیزگفت: در راستای کنترل مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی به صورت ماهیانه و فصلی بازدیدهای دوره ای و طرحهای ضربتی توسط بازرسان این مرکز انجام و با هماهنگی دادستان این شهرستان، موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف جمع آوری،ضبط و معدوم می شوند.

شالباف از شهروندان خواست هنگام تهیه هرگونه مواد غذایی به تاریخ تولید، تاریخ انقضا و پروانه ساخت توجه جدی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت اعلام نمایند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.