ارومیه؛

تولید 800 تن دانه روغنی کنجد در پلدشت

800 تن دانه روغنی کنجد در پلدشت تولید شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ قاسم تاروردی‌ زاده مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اعلام این خبر گفت : در سال زراعی 93-94 در شهرستان پلدشت 700 هکتار از اراضی دو دشت وسیع به نام‌های تعاونی تولید ایثارگران آراز یک و دو زیر کشت کنجد قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به آغاز برداشت کنجد در پلدشت، از بالا بودن میزان تولید در هر هکتار خبر داد و تصریح کرد: میانگین برداشت کنجد یک هزار و 220 کیلوگرم در هکتار است که از این مقدار حدود 500 کیلوگرم از میانگین کشوری بیشتربرداشت شده است.

این مسئول با اشاره به مقاومت گیاه کنجد در برابر کم‌آبی و خشکسالی، اضافه کرد: مقاوم بودن گیاه کنجد به کم‌آبی، خشکی و شوری و کاربرد روزافزون روغن و سایر مصارف آن در نانوایی‌ها و کارخانه‌های شیرینی‌پزی از جمله مزایای این محصول به شمار می رود.

تاروردی ‌زاده افزود: از جمله مهمترین مشکل موجود بر سر راه تولید این محصول عدم وجود خرید تضمینی و بازاریابی آن است که در صورت خرید تضمینی، سطح زیر کشت این دانه روغنی بیش از این نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کشت کنجد، کشت کلزا نیز در این شهرستان حائز اهمیت است، تصریح کرد: امسال کلزا درسطح 175 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده‌است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.