برای اجرای طرح هایی مانند راه آهن، پتروشیمی و حمل و نقل آماده همکاری با اندونزی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان در دیداربا سفیر اندونزی درایران مسلمان بودن بیشترجمعیت این کشور را زمینه خوبی برای گسترش همکاری‌ها دانست افزود : نقاط مشترک زیادی با کشور اندونزی وجود دارد که می تواند زمینه سازهمکاری 2 جانبه باشد.

محمدعلی نجفی با اشاره به  فرصت جدید ایجاد شده در دیپلماسی کشور  پس از توافق هسته ای افزود  : امیدواریم در فضای جدید از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بهره لازم را برده و ارتباطات بیشتری برقرار شود.

وی  با بیان اینکه وجود محصولات کشاورزی مشترک همچون برنج، چای و بادام زمینی می‌تواند در همکاری های اقتصادی موثر باشد گفت: آمادگی لازم برای ورود هیات‌های اقتصادی اندونزی به منطقه آزاد انزلی و نیز بازدید از دانشگاه گیلان برای تبادل علمی و پژوهشی وجود دارد.محمدعلی نجفی همچنین با ابراز تمایل برای خواهر خواندگی یکی از شهرهای اندونزی با یکی از شهرهای گیلان تصریح کرد: از حضور مردم اندونزی در این استان و نیز بازدید از صنایع و محصولات استقبال می‌کنیم.

در این دیدار سفیر جمهوری اندونزی در ایران ایجاد بهترین همکاری‌ها بین ایران و اندونزی را یکی از وظایف اصلی خود دانست  و گفت : 2 کشور مسلمان بالاترین و بهترین سطح همکاری‌ها را داشته و خواهند داشت.

دیان ویون جوریت با اشاره به اینکه اقلیم و طبیعت گیلان مرا به یاد کشور اندونزی می‌اندازد افزود: هدف از این سفر انتقال پیامی درخصوص اعلام آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه جاده سازی، گاز، نفت و پروژه‌های پتروشیمی در گیلان است.وی با بیان اینکه کشور اندونزی در زمینه‌های تولید لاستیک، روغن و کاغذ توانایی بسیار زیادی داردافزود: باتوجه به محصولات مشترکی که 2 کشور با هم دارند تامین احتیاجات می‌تواند به صورت داد و ستد باشد.

سفیر اندونزی درایران با اشاره به اینکه در تلاشیم تا نیازهای حوزه نفتی این کشور از ایران صادر شود خاطر نشان کرد: آمادگی لازم برای همکاری در استخراج نفت در پروژه نفتی سردار جنگل گیلان وجود دارد.دیان ویون جوریت با بیان اینکه شرکت‌های توانمندی در حوزه راه آهن در کشور اندونزی وجود دارد گفت: شرکت‌های اندونزیایی برای سرمایه گذاری در
 
خط آهن رشت به آستارا می‌توانند کمک کنند.وی افزود : در حال برنامه‌ریزی برای دعوت از شرکت‌ها و کمپانی‌ها و سرمایه‌گذاران گردشگری اسلامی اندونزی برای سفر به گیلان هستیم.
 
در پایان این نشست سفیر اندونزی کتاب مردم دوست داشتنی ایران که مجموعه عکس های وی از کشورمان است را به استاندار گیلان هدیه کرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.