سنندج؛

برگزاری گردهمایی بزرگ عاشوراییان دربیجار

مردم بیجار بار دیگر در زیر باران رحمت الهی و در اجتماع بزرگ عاشوراییان، در عزای شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،امام جمعه بیجار در این آیین با بیان لزوم رعایت سادگی و در عین حال غنی نمودن برنامه های عزاداری ماه محرم گفت: بدعت ها و فعالیت هایی در هنگام عزاداری توسط برخی افراد کم آگاه صورت می گیرد که لازم است مدیریت شود.

حجت الاسلام مرادی در این آیین افزود: عزاداری باید موجب تقویت اسلام و بیداری گردد، یکی از نمونه های این عزاداری ها، حضور دسته جمعی فارغ از هر نوع کارهایی است که نه تنها موجب تقویت اسلام نمی گردد، بلکه دست آویز دشمنان نیز قرار می گیرد.

وی به داشتن بصیرت عاشورایی توسط مردم متدین و پرهیز از خرافه گری و دوری از اقداماتی که موجب وهن اسلام می گردد تاکید نمود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بیجار داشتن معرفت دینی و دشمن شناسی را محوری ترین پیام قیام عاشورا برشمرد و اشاره نمود: تمام اعمال ما در دین اگر با بصیرت و معرفت دینی باشد، پایدار، سازنده، پیشرو، تسلیم ناپذیر و موفقیت آمیز است و اگر فاقد پشتوانه معرفتی و بصیرتی باشد، سرانجام ابتری خواهد داشت.

گردهمایی بزرگ عاشوراییان بیجار چند سالی است که در حال شکل گیری و مورد استقبال بسیار خوب مردم قرار گرفته است.

برنامه امسال نیز مصادف با هفتمین روز از ماه محرم در زیر بارش باران و با وجود هوای سرد با حضور جمع زیادی از جوانان، مردان و زنان عزادار، تعداد زیادی از هیات های عزاداری مساجد با نوحه خوانی و مرثیه سرایی مادحین داوطلب هر مسجد ادامه یافت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.