آمادگی وزارت نیرو برای ارائه خدمات در شرایط بحرانی زمستان، احداث دو نیروگاه 350 مگاواتی در بندرعباس و پیش بینی وزیر نیرو از عصریخبندان در زمستان امسال از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نیرو بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت یکی از بزرگترین صنایع آب و برق کشور بوده که در عرصه طرحهای کلیدی از جمله نیروگاه و فاضلاب و تامین آب شرب مردم نقش بسزایی دارد این صنعت در طی هفته گذشته شاهد خبرهای خوبی در این عرصه بوده است.
پدر علم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

وزیر نیرودر نامه ای خطاب به معاون برق و انرژی اش از موضوعی پرده برداشت که ذهن ها را به سمت سخت بودن تامین برق در زمستان می برد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: افزایش تعرفه آب قطعا به اقشار ضعیف جامعه آسیب می‌رساند.

مدیرعامل منابع آب ایران گفت: خوشبختانه تحریم‌ها تأثیری روی مسائل فنی و تأمین منابع آب ندارد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به حدود 74 هزار مگاوات افزایش یافته است، گفت: وزارت نیرو برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی تلاش می‌کند از توربین‌های با بازدهی بالاتر استفاده نماید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شاهد زمستان سخت در سال جاری خواهیم بود، گفت: وزارت نیرو برای تامین سوخت نیروگاه‌‌ها از تمام توان خود استفاده کرده و شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

چیت چیان: طی مذاکراتی که با وزیر انرژی روسیه داشتیم مقرر شد دو نیروگاه 350 مگاواتی در بندرعباس احداث شود.
چیت چیان گفت: قبض جدید را تاکنون دریافت نکرده‎ام ولی افزایش 10 درصدی خواهد داشت.
وزير نيرو گفت: در خصوص احيای درياچه اروميه با شرايط سختی رو برو هستيم؛ ولی طبق تصميم دولت از هيچ تلاشی برای احيای درياچه اروميه کوتاهی نخواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار