روسیه واکنش کاخ سفید درباره سفر «بشار اسد» به مسکو را تاسف بار خواند

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر وزیر خارجه روسیه واکنش کاخ سفید به سفر «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به مسکو و مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه را تاسف بار خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، ریابکوف امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: مذاکرات رییسان جمهوری روسیه و سوریه بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه متمرکز بوه و شک و تردید کاخ سفید در این باره تاسف آور است.
معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ایتارتاس گفت: بخش اصلی مذاکرات پوتین و اسد شامل گفت وگوی صریح برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی بوده است.
ریابکوف با اشاره به این مذاکرات که سه شنبه گذشته در کاخ کرملین انجام شد، افزود: گفت وگوی رییس جمهوری روسیه با رییس جمهوری منتخب و قانونی سوریه، اهمیت زیادی برای رسیدن به حل سیاسی بحران کنونی این کشور دارد.
مقام روسی ادامه داد: بدیهی است که آمریکا با شک و تردید مغرضانه به تلاش های روسیه درباره بحران سوریه می نگرد و این موضوع تاسف بار است.
ریابکوف با اشاره مستقیم به نقش آمریکا در بروز بحران کنونی سوریه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات پدید آمده در سوریه ناشی از اقدامات اشتباه و سیاست های کوته بینانه واشنگتن در خاورمیانه ایجاد شده است.
«اریک شولتز» معاون سخنگوی کاخ سفید از سفر سه شنبه گذشته بشار اسد به سوریه و مذاکره با پوتین در کاخ کرملین انتقاد کرده بود.
خبر دیدار اسد با پوتین که صبح دیروز (چهارشنبه) توسط کاخ کرملین اعلام شد، در جهان بازتاب گسترده ای یافته که در برگیرنده تاکید روسیه بر تداوم همکاری های نظامی و سیاسی دمشق و مسکو علیه تروریست ها بویژه داعش است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه هفت کشور اردوگاه ضد سوری هستند که از پنج سال قبل عملیات جذب و تسلیح تروریست های تندرو و افراد مسلح را از کشورهای جهان با هدف براندازی حکومت سوریه به این کشور گسیل کردند.
براساس گزارش های انتشار یافته، هزاران خارجی از 87 کشور جهان حتی آمریکا و اروپا در چارچوب اعزام تروریست های خارجی به سوریه در صفوف گروههای تروریستی بویژه داعش می جنگند که سلطه خود را به عراق گسترش داده اند.
پس از آغاز همکاری نظامی سوریه و روسیه در بمباران مواضع تروریست ها، کشورهای اردوگاه ضد سوری با انتشار بیانیه رسمی در آنکارا، از مسکو خواستند که عملیات بمباران تروریست ها در سوریه را قطع کند که این موضوع توسط رییس جمهوری و «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه رد شد و حتی شمار پروازها بویژه سوخو 34 معروف به «تانک هوایی» با توان حمل هشت تن بمب و موشک، افزایش یافت.
نابودی حدود 700 موضع اصلی تروریست ها بویژه مراکز فرماندهی و اردوگاههای آموزشی و آغاز جابجایی گروه های تروریستی برای فرار از بمباران های هوایی و عملیات زمینی ارتش سوریه در کنار گریختن بسیاری از عوامل این گروه ها بویژه داعش از پایگاه های خود، بخشی از نتیجه 24 روز عملیات ضدتروریستی دمشق و مسکو است که به گفته پوتین یکی از دلایل موفقیت آن پنهان ماندن اجرای مراحل مقدماتی از دید سازمان های جاسوسی غربی بویژه سیا بوده است.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.