یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مردم بسیاری از کشورها به موضع ایران در قبال این واقعه منا چشم دوخته‌اند گفت: باید با جدیت این واقعه پیگیری شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی: آل‌سعود برای اسلام یک فاجعه استبه گزارش حوزه احزاب وتشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حضور گسترده مردم در حج و افزایش شکوه این مراسم بیان کرد: متاسفانه در حج امسال شاهد وقوع فاجعه تلخ منا بودیم و در تاریخ چنین حادثه‌ای بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به اینکه آل‌سعود برای اسلام یک فاجعه است، اظهار کرد: آنها دشمن‌ترین دشمنان ما هستند چرا که دیگر دشمنان از جنبه سیاسی دشمنی دارند ولی آنها علاوه بر جنبه سیاسی، از جنبه مذهبی و دینی دشمنی دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به رویکرد تکفیری آل‌سعود بیان کرد: آل‌سعود با استفاده از ثروت خود از دشمنانشان دوست می‌سازند و این در حالی است که ما شاهد هستیم که رئیس جمهور مصر و آل خلیفه به آنها تبریک گفتند.

وی با اشاره به سکوت برخی از کشورها در برابر فاجعه منا بیان کرد: دولت پاکستان در قضیه یمن قصد ورود داشت و مجلس این کشور چنین اجازه‌ای به آنها نداد و همه این اقدامات رویکردها و پشت پرده‌‌ها را مشخص می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارتباط آل سعود با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بیان کرد: این شرایط موجب شده که آنها به خود مغرور شوند.

وی گفت: وزیر خارجه آنها گفته که مسئله سوریه برای ما مهم‌تر از اسرائیل است و این سخن نشان می‌دهد که آنها با تغییر حکومت سوریه به دنبال خدمت کردن به اسرائیل هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حقیقت‌یابی نسبت به این واقعه اظهار کرد: در این جریان ما تنها هستیم و اگر 20 کشور بودیم و متحد می‌شدیم اثرگذاری بیشتر بود ولی دیگر کشورها در این قضیه وارد نشده و از خون کشته شدگان خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم بسیاری از کشورها به موضع ایران در قبال این واقعه چشم دوخته‌اند گفت: باید با جدیت این واقعه پیگیری شود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان از تلاش‌های مسئولان ایرانی در امر برگزاری حج و پیگیری وضعیت حجاج و جانباختگان بعد از واقعه منا تقدیر کرد و گفت:‌ در خصوص افرادی که دفن شده‌اند می‌توان زمینه حضور بازماندگان ایشان در محل دفن را فراهم کرد و به این طریق برای ایشان تسلی خاطر ایجاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار