مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهدای اعضای بدن معلم بازنشسته این استان به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ساسان عباسی افزود: دو کلیه، کبد و قرنیه های امیر توانا بیمار مرگ مغزی از اهالی لوداب کهگیلویه و بویراحمد با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی اظهار کرد: اعضای بدن این بیمار که به دلیل بیماری قلبی عروقی دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید بهشتی یاسوح با حضور متخصصان بیمارستان نمازی از بدن او جدا و برای پیوند به شیراز ارسال شد.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد که در سال جاری 18 مورد اهدای عضو در این استان صورت گرفته است.

وی گفت: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در این استان از سال 90 تاکنون جان 255 نفر را نجات داده است.

وی اظهار کرد:در این مدت خانواده 74بیمار مرگ مغزی این استان به اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی رضایت داده اند.

عباسی بیان کرد: میزان رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی که در کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 حدود 86درصد بوده است در سال جاری به 95درصد افزایش یافته است.

عباسی با اشاره این که اهدای عضو اهدای زندگی و نشاندن لبخند بر لبان بیماران نیازمند است میزان مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در این امر خداپسندانه را خوب ارزیابی کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: اهدا ، عضو ، معلم ، ناجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.