منبع نظامی تاجیک می‌گوید که تروریست‌های داعش از تمام ابرازهای مدرن از جمله شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی موردپسند عامه برای جذب افراد جوان استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای داعش برای استخدام افراد به سمت به اصطلاح اسلام واقعی و شروع جهاد از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

به گفته منبع، تروریست‌های داعش از طریق تمام ابرازهای مدرن از جمله شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی موردپسند عامه برای جذب افراد جوان بهره می‌جویند.

از سوی دیگر براساس گفته‌های مقامات قرقیزستان، در حال حاضر بیش از چهار هزار شهروند کشورهای شوروی سابق در سوریه حضور دارند که 400 نفر از این تعداد شهروندان قرقیزستانی هستند ضمن آنکه 112 نفر از این تعداد، زن و 83 نفر کودک بوده و به طور فعال در عملیات‌های نظامی شرکت می‌کنند.

براساس اطلاعات مقامات تاجیکستان، در سوریه حدود 2 هزار نفر از شهروندان این کشور در صفوف نیروهای داعش می‌جنگند.

به گفته یک منبع نظامی تاجیکستان، برخی افراد برای رسیدن به خاک به اصطلاح خلیفه اسلامی اولا به افغانستان و ترکیه سپس به عراق و سوریه می‌روند، حال آنکه دستگاه تبلیغاتی داعش مدام در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد.

این منبع تصریح می‌کند: اولین فیلمی که از طرف تروریست‌های این گروه در اینترنت پدیدار شد، با کیفیت عالی بود که نشان می‌داد آنان از تمام امکانات برای استخدام افراد استفاده می‌کنند.

وی می‌افزاید که به تازگی نوجوانی در تاجیکستان بازداشت شد که اعضای داعش از طریق شبکه اجتماعی موسوم به «وکانتکته» با بیان احادیث غیرصحیح، وی را برای سفر به سوریه ترغیب می‌کردند.

این مقام نظامی تاجیک همچنین تصریح می‌کند که امروزه تمام سازمان‌های تروریستی به راحتی از اینترنت و به ویژه شبکه‌های اجتماعی از جمله «اسکایپ»، «واتس‌اپ» و «وایبر» برای مقاصد پلید خود استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار