نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجاب، غیرت دینی و نماز را مهمترین پیام های قیام عاشورا برشمرده و اظهار داشت: این وضعیت بدحجابی زیبنده جامعه حسینی نیست و عموم مردم باید با تذکر لسانی مانع از ترویج آن شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواننماز عبادی سیاسی جمعه تبریز، امروز همزمان با تاسوعای حسینی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و عزاداران حسینی که خود را در قالب هیئات و دسته های مختلف به مصلی اعظم امام خمینین تبریز رسانده بودند به امامت آیت الله محسن مجتهد  شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه شد.

امام جمعه تبریز در خطبه نخست به تشریح فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف عالیه قیام امام حسین(ع) پرداخته و گستردگی دامنه این واجب الهی را در ابعاد فردی، اجتماعی، ملی و بین المللی یادآوری کرد.

آیت الله مجهد شبستری در بخشی از سخنان خود خواستار احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی شده و درباره ابعاد سیاسی این واجب الهی بر لزوم توجه عموم مردم مسلمان کشورمان به عملکرد مسئولان در عرصه های گوناگون جهت تذکر به ایشان در صورت وجود انحرافات تاکید کرد. وی همچنین توجه مسئولان به این تذکرات خیرخواهانه را خواستار شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در ادامه اظهار داشت: حمایت نظام اسلامی و ملت ایران از مظلومان جهان از جمله فلسطین و عراق و سوریه و یمن مصداق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه بین المللی است.

وی عامل قیام اباعبدالله الحسین(ع) بر علیه حکومت اموی را جلوگیری از تبدیل شدن خلافت نبوی به پادشاهی اموی دانسته و گفت: امام سکوت را در مقابل به حوکمت رسیدن کسی چون یزید که آشکارا احکام اسلامی را پایمال می کرد؛ جایز ندانست و با هدف امر به معرو ف و نهی از منکر قیام کرد.

این مدرس سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه سنان خود در خطبه نخست نماز جمعه تبریز همزمان با تاسوعای حسینی، حب جاه و حب نفس را عامل اصلی در حضور افرادی چون عمر سعد و عبیداله حر  در لشکر یزیدیان علی رغم شناخت کافی از شخصیت و جایگاه امام حسین (ع) دانست.

وی از شهدای کربلا به عنوان امام شناسان حقیقی و بصیرتمندانه با عزت یاد کرده و با اشاره به 

خصایص ویژه حضرت ابوالفضل العباس(س) به عنوان شاخص ترین یار امام حسین(ع) گفت: باید از 

سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(س) درس بصیرت و مقاومت گرفت.

وی همچنین حجاب، غیرت دینی و نماز را مهمترین پیام های قیام عاشورا برشمرده و اظهار داشت: این وضعیت بدحجابی زیبنده جامعه حسینی نیست و عموم مردم باید با تذکر لسانی مانع از ترویج آن شوند.

آیت الله مجتهد شبستری بخشی از خطبه های نماز جمعه امروز تبریز را نیز به مقتل خوانی اختصاص داد.

وی در خطبه دوم نیز نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و موافقت مشروط ایشان با اجرای توافق هسته ای موسوم به برجام را به عنوان مهمترین موضوع روز کشور مورد اشاره قرار داده و گفت: موافقت مشروط رهبر معظم انقلاب با اجرای برجام نقشه های شوم آمریکا را نقش بر آب کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تذکرات رهبریبزرگوار به عنوان فرزند رشید سلاله فاطمه 

زهرا(س)  در آستانه عاشورای حسینی در مورد نظارت دقیق بر اجرای توافق، هوشمندانه بوده و برای همگان فصل الخطاب است. این سخنان خطیب جمعه تبریز با حمایت نمازگزاران پرشمار با سر دادن تکبیر همراه شد.

امام جمعه تبریز همچنین در بخش پایانی سخنان خود اشاره ای کوتاه به شدت گرفتن مقابله مردم فلسطین با تجاوزگران صهیونیست و آغاز انتفاضه سوم داشته و گفت: امروز به اعتراف رژیم صهیونیستی سربازان تا بیخ دندان مسلح صهیونیست از مقابل مردم دست خالی فلسطین که تنها سلاحشان سنگ است؛ فرار می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: جریان مقاومت مصمم است با انتفاضه سوم کار رژیم کودک کش صهیونیستی را یک سره کرده و به عمر ننگین این سگ هار نجس و غده سرطانی پایان دهد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: نماز جمعه ، تبریز ، تاسوعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.