سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرد زنان و کودکانی که راه به سوی اروپا را در پیش گرفته‌اند در بیشتر موارد مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند.

تجاوز جنسی به زنان و کودکان جنگ‌زده در مسیر حرکت به سوی اروپا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ملیسا فلمینگ،" سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل اعلام کرد: در روزهای اخیر شواهد زیادی به دست ما رسیده است حاکی از آنکه زنان و کودکانی که راه به سوی اروپا را در پیش گرفته اند مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند و ما اکنون در نظر داریم درباره گستره آن تحقیق کنیم. این نهاد فعال درامور بشردوستانه وابسته به سازمان ملل، در همین راستا تصمیم گرفته است در این باره به کشورها هشدار دهد و از آنها بخواهد در این باره تحقیق کنند. 

این نهاد مستقر در ژنو سوییس که با هدف حمایت از آوارگان و یاری رسانی به آنها برای بازگشت و اسکان دوباره آنها در محل اصلی زندگی شان تلاش می کند، اعلام کرد زنان و کودکان تقریبا یک سوم، هزاران آواره ای را که تلاش می کنند خود را به اروپا برسانند، تشکیل می دهند. 

این نهاد کارشناسی سازمان ملل که در امور بشردوستانه مربوط به آوارگان و پناهندگان فعالیت می‌کند، خاطر نشان کرد بیشتر آوارگان از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان هستند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار