در شب عاشورای حسینی قم غرق در ماتم و عزای سالار شهیدان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  جمعیت خروشان عزاداران با سینه‌زنی و زنجیر زنی جلوه‌‌ای از عشق و دلدادگی خود به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان را در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه به نمایش گذاشته اند و آئین‌های سوگواری را همراه با نوحه‌های سوزناک مداحان و تعزیه‌خوانان زمزمه می‌کنند.

نوای سنج و طبل عزا در شب عاشورای حسینی در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س)تا عرش طنین انداز شده و بیرق‌های عزا در غربت و مظلومیت شهدای کربلا تا وسعت آسمان به اهتزاز در آمده است.

دسته‌ها و کاروان‌های عزا با عبور از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر کریمه ی اهل بیت با ضرب سنگین دست‌ها بر سینه‌های سوخته می‌کوبند.

شلوغی جمعیت مجبورت می‌کند، آهسته گام برداری، به حرم که می‌رسی، می‌فهمی آنچه تاکنون در وجودت حس کردی تنها آماده‌سازی بوده و اینک غوغای دلت تازه آغاز می‌شود.

همه هیئتهای عزاداری به سمت حرم مطهردر حرکتند تا با برگزاری مراسم سینه زنی و نوحه خوانی در حرم حضرت معصومه، شهادت سید و سالار شهیدان را به محضر بزرگوار ایشان تسلیت گویند.

اینجا قلب را تسخیر می‌کند، یا حسین(ع)ها و یا اباالفضل(ع) ها، زینب(س) گفتن‌ها و فریادهای هر دسته عزاداری که برای عرض تسلیت آمده‌اند، تو را با خود همراه می‌کنند، ناخودآگاه تو هم زیر لب، هم نوا می‌شوی.

چه جمعیتی است که سیاه‌پوش شده‌اند، چه همه کودک که سربند به سر دارند و چه چه عظمتی دارد عزاداری حسین(ع) پس از قرن‌ها، دیگر ازدحام را نمی‌بینی، تو خودت جزئی از ازدحام هستی و حال و هوای حرم تمام وجود هرفرد را فرا گرفته است.

حرم مطهر حضرت معصومه (س)همزمان با شب عاشورای حسینی  هر گوشه اش دلی شکسته دارد و از هر صحن نوایی می‌آید، هرگام آهسته، شتابی دارد و حرم تا پاسی از شب اینگونه است، شب عاشورای حسینی(ع) شیعه را آرام نمی‌گذارد. 

مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز اعلام کردند که اقامه نماز ظهر عاشورای حسینی به امامت حجت الاسلام محمدلو در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و همچنین صحن جوادالائمه (ع)، صحن ‌امام رضا (ع)، صحن فاطمی و میدان آستانه و میدان امام خمینی (ره) نیز از جمله مکان‌های اقامه نماز ظهر عاشورا است.

برای دلت دعا کن، برای دلی که امشب شکسته و از خدا بخواه این دلشکستگی باشد تا زمانی که پرچم حضرت مهدی(عج) به میان آمده و تو بتوانی زیر پرچم به خونخواهی شهیدان کربلا برآیی، عاشوراهمیشه زنده است و شیعیان همیشه آماده.
 
گزارش از زهرا کلانتری

انتهای پیام/س



برچسب ها: قم ، عاشورا ، سرچشمه ، پاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.