اینترنت تیغ دو لبه است

یک جامعه شناس گفت: استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی بستگی به هدف استفاده کننده دارد و در برخی از مواقع عوارض مخرب و منفی را به دنبال دارد.

جعفر بای محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: فناوری‌های نوین ارتباطی بستگی به هدف استفاده کننده دارد و در برخی از مواقع به منظور رشد و تعالی و تری افراد بکار می‌رود و در برخی از مواقع با اهداف غرب و منفی به سوی این ابزار می‌روند.

وی ادامه داد: جالب است که این تکنولوژی به هر دو گروه پاسخ می‌دهد یعنی اینترنت مجموعه‌ای از اخبار و اطلاعاتی است که افراد می‌توانند برای رفع مجهولات و حل مشکلات از آن کسب معلومات کنند و چون متاسفانه هیچ ارزیابی نسبت به محتوای معلومات موجود در آن انجام نمی‌شود لذا بهره وران باید به بلوغ نسبتا قابل قبولی دست یابند.

این پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در ادامه به عدم صحت و سقم برخی از اطلاعات اشاره کرد و گفت: بدلیل اینکه صحت و سقم اطلاعات موجود در اینترنت معلوم و مشخص نیست و از سوی دیگر اندیشه‌های منفی و مخرب فراوانی نیز در آن وجود دارد که می‌تواند زمینه گمراهی را برای کاربران فراهم سازد و لذا در این مورد  توصیه می‌شود که افراد با احتیاط کار لازم برای استفاده از این ابزار همه جوانب رعایت کنند.

بای در پایان گفت: رعایت کردن همه جوانب از سوی کاربران موجب می‌شود که اولا دچار خطا و انحراف نشوند و ثانیا از این ابزار برای رشد و شکوفایی و تحقیق و تعالی خویش استفاده کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار