بازیگران خوب تئاتر به دلیل وضعیت معیشتی مجبورند در آثار سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش بپردازند.

بازیگر «چ» از مشکلات تئاتر گفتمحمدرضا ترابی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش‌آفرینی خود در مجموعه «زاویه هفتم» اظهار داشت: امیرحسین شریفی تهیه کننده «زاویه هفتم» من را برای بازیگری در نقش «جاوید» دعوت کرد و بعد از گفتگو با محمدعلی سجادی که در ابتدا وی کارگردان این مجموعه بود، انتخاب شدم که از اعتماد هر دو آن‌ها که برای نقش «جاوید» مرا انتخاب کردند، سپاسگذارم.

وی ادامه داد: «جاوید» یک شخصیت جذاب در مجموعه «زاویه هفتم» بود که در ورژن اول به کارگردانی محمدعلی سجادی نقش پررنگ‌تری در داستان داشت، در ورژن دوم، «جاوید» حضور مؤثری دارد، اما زوایای روانی و شخصیتی او دیده نمی‌شود.

ترابی در مورد دیگر بازیگران «زاویه هفتم» عنوان کرد: بازیگران این مجموعه بسیار حرفه‌ای، کاربلد و دقیق بودند، همچنین حضور محمود معظمی به عنوان کارگردان و مدیریت خوب امیرحسین شریفی «تهیه‌کننده» موجب موفقیت کار شد. همکاری با بازیگرانی چون رحیم نوروزی و سام درخشانی که بسیار با تجربه، با اخلاق و صمیمی هستند نیز برای من تجربه بسیار خوبی بود.

بازیگر «مرد نقره‌ای» با اشاره به اینکه ژانر معمایی – پلیسی طرفداران خود را دارد، گفت: ژانر معمایی – پلیسی از جذاب‌ترین ژانرهای تلویزیونی و سینمایی جهان و ایران است که طرفداران خود را دارد آثار موفق بسیاری در تلویزیون با این مضمون ساخته شده است که موفق هم بودند و امیدوارم مردم از تماشای «زاویه هفتم» نیز لذت برده باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا علاوه بر بازیگری در تئاتر،‌ بازیگری در سینما و تلویزیون را نیز تجربه کرده است، بیان کرد: یک بازیگر می‌تواند با اندکی تفاوت که اغلب فنی هستند، در سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت کند چون عرصه بازیگری مدیون خاصی را نمی‌شناسد، من از سال 1372 با حضور در دوره‌های آموزشی بازیگری تئاتر فعالیت‌ام را آغاز کردم و در سال 1384 اولین حضورم رادر صحنه با نمایش «معرکه در معرکه» نوشته‌ی «داوود میرباقری» تجربه کردم، فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره اصفهان هستم و در طول این سال‌ها به عنوان بازیگر در بیش از 40 پروژه صحنه‌ای حضور داشتم همچنین 10 نمایش را به عنوان کارگردان روی صحنه بردم، افتخار نقش‌آفرینی در آثاری چون «وقتی همه خوابیم»، «چمران»، «سفر ناتمام»، «مرد نقره‌ای» و ... را نیز داشتم.

ترابی در خصوص فعالیت‌های اخیر خود،عنوان کرد: در حال حاضر نمایش مونولوگ، «چند درجه سوء تفاهم در مقیاس اتللو» به کارگردانی «حبیب‌اله دانش» و نویسندگی «محسن رهنما» را آماده اجرا دارم، همچنین نماش «انتظار گودویی» بر اساس «در انتظار گودو» ساموئل بکت را کارگردانی و بعد از دو سال دی ماه در تماشاخانه انتظامی به روی صحنه خواهم برد.در فیلم سینمایی «بیوه سیاهپوش» به کارگردانی «فرزین کمالی‌نیا» نیز نقش‌آفرینی می‌کنم. در حال حاضر دانشجو مقطع کارشناسی ارشد رشته بازیگری هستم و بازیگری را تدریس می‌کنم.

ترابی در ادامه، عنوان کرد: تئاتر آبشخور و پرونده یک بازیگر است. بازیگران خوب تئاتر به دلیل وضعیت معیشتی مجبورند در آثار سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش بپردازند که موجب کم‌کاری آن‌ها در تئاتر و حتی خداحافظی‌شان از صحنه می‌شود. متأسفانه بسیاری از کارگردان‌ها، بازیگران تئاتر را دست کم می‌گیرند و به سرعت به آن‌ها برچسب تئاتری بودن می‌زنند و یا به آن‌ها نقش‌های قاب پرکن می‌دهند، البته معدود کارگردان‌هایی هستند که برخورد خوب و مناسبی را با بازیگران تئاتر دارند.

 وی در پایان مطرح کرد: ما در اجرای نمایش با مشکلات بسیاری چون کمبود سالن و امکانات اجرا، رها کردن و سپردن تئاتر به بخش خصوصی، عدم تخصیص بودجه کافی و ... مواجه هستیم که امیدواریم این مشکلات حل شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.