ویکیلیکس فاش کرد:

سناتور آمریکایی در پی قانونی کردن شکنجه‌های طاقت‌فرسای سیا

اسناد و مدارک محرمانه‌ای درباره پیشنهاد یک سناتور آمریکایی برای قانونی کردن شکنجه سازمان سیا بر ضد مظنونان کشف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اسناد و مدارک محرمانه ای درباره پیشنهاد یک سناتور آمریکایی برای قانونی کردن شکنجه بر ضد مظنونان تروریست به دست بازرسان آمریکایی، از ایمیلهای جان برنان، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کشف شده است.

پایگاه اینترنتی ویکیلیکس فاش کرد: در میان این اسناد و مدارک نامه ای دیده می شود که در آن یکی از اعضای سنای آمریکا راههای قانونی کردن شکنجه مظنونان را در زمان بازجویی از آنها پیشنهاد کرده است.

ویکیلیکس اخیرا تعدادی از رایانامه های کمیته اطلاعات سنی آمریکا را چاپ کرد که یکی از آنها نامه کریستوفر بوند، عضو پیشین سنای آمریکا، به جان برنان، رئیس سیا، بود.

سناتور آمریکایی در این نامه راههای مختلف شکنجه مظنونان تروریست را بدون نقض قانون آمریکا ذکر کرده است.

کریستوفر بوند این نامه را در سال 2008 و در شرایطی که نایب رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا بود، نوشته است. سناتور آمریکایی در نامه خود تاکید کرده بسیار ضروری است به سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در بازداشت و بازجویی از مظنونان تروریست اختیار قانونی تام داده شود تا بتوانند بدون دغدغه نقض قانون، به منظور اعتراف گرفتن از مظنونان آنها را شکنجه کنند.

در این رایانامه، علاوه بر این پیشنهاد، 15 روشی را که قانون آمریکا در بازجویی از مظنونان منع کرده برشمرده است. مهمترین این روشها عبارتند از: ضرب و شتم، غرق مصنوعی، شبیه سازی شکنجه، محرومیت از آب و غذا. 

افشای این نامه نشان می دهد که برخی از قانونگذاران آمریکایی هر گاه لازم بدانند از زیر پا گذاشتن حد و مرزهای قانونی و دادن اختیارات غیرقانونی به سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور تردیدی به خود راه نمی دهند.

پیش از این پایگاه اطلاع رسانی ویکیلیکس اعلام کرده بود رایانامه های متعددی از مدیر سرویسهای اطلاعاتی آمریکا در اختیار دارد که به موقع آنها را افشا خواهد کرد. ویکیلیکس مشخص نکرده که این نامه ها را به چه طریق به دست آورده است. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار