امروز در روزی که به یوم الزینب معروف است زنجان ميعادگاه عشاق شير زن دشت کربلاست .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ امروز از کوچک و بزرگ می آیند تا مرهمی شوند بر دل شیر زن دشت کربلا.

هر سال مصادف با يازدهم محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود در این مراسم که یکی ازبزرگترین اجتماعات شیعه در جهان است از سر تاسر ایران و حتی کشورهای دیگر عاشقان زینب کبری می آیند تا همه ناله شوند با دخت امیرالمومنین و تسلیتی باشند بر قلب حضرت زینب (س)

فرید احدیان مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان در مورد این مراسم گفت : امسال نیز مطابق سنوات گذشته مراسم هشتم با حضور خیل عاشقان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه این مراسم از ساعت 14 از مقابل مسجد زینبیه اعظم زنجان به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار می‌شود، افزود: 950 نفر خادم افتخاری در قالب اکیپ‌هایی نسبت به هدایت دسته، انتظامات، صوت، نذورات و ..اقدام و همچنین بیش از 400 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این دسته عزاداری فعالیت خواهند کرد.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان در ادامه با اشاره به نحوه جمع‌آوری نذورات مسجد زینبیه اعظم زنجان افزود: امسال 95 اکیپ به صورت ثابت و سیار نذورات را جمع‌آوری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 25 اکیپ به صورت ثابت و 70 اکیپ به صورت سیار اقدام به جمع‌آوری نذورات می‌کنند، گفت:چهار اکیپ سیار نیز نسبت به جمع‌آوری نذورات خانم‌ها اقدام خواهند کرد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: نوای ، زینب ، آسمان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.