استاندار اجرای طرح انتقال اب از طریق لوله به مزارع دشت سیستان را یکی از طرح های بزرگ در حال اجرا در سیستان وبلوچستان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم شمال استان رو به بهبود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ هاشمی افزود:همزمان با اجرای این طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ایجاد شرکت های کشت صنعت را برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی از جمله زیر ساخت ها عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی نیز از ضرورتهای منطقه می باشد.

استاندار از مدیران اجرایی استان خواست در مناقصه اجرای این طرح ها ازشرکت های بومی استفاده شود تا زمینه رشد و ارتقاء فنی این شرکت ها و زمینه اشتغال افراد بومی فراهم شود.

وی گفت: برای همه طرح های اجرایی در استان ردیف های بودجه ای به بانکهای عامل استان اختصاص یابد.

استاندار در این جلسه به تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان در هئیت دولت اشاره کردو گفت: در جلسه فردا که با حضور ده وزیر،سه معاون رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی برگزار می شود و پس از تصویب طرح در دولت جهت تایید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اجرای طرح انتقال آب از طریق لوله به مزارع کشاورزی دشت سیستان گفت: تا کنون هشت پیمانکار برای این طرح انتخاب شده اند که در مرحله تجهیز کارگاه می باشند.

نجفی گفت: شمال استان به 16 ناحیه برای آبرسانی تقسیم شده است که نواحی دیگر در مرحله مناقصه وانتخاب پیمانکار می باشند که تا پایان سال همه پیمانکاران این طرح مشخص و کار اجرایی آنان آغاز می شود.

وی گفت: کل اعتبار این طرح پانصد میلیون دلار است که در 46 هزار هکتار از مزارع کشاورزی دشت سیستان اجرا شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.