مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دو شکارچی زنده گیر بازهای شکاری در شهرستان چابهار دستگیر شدند.

دو شکارچی متخلف در چابهار دستگیر شدندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت چابهار با همراهی یگان حفاظت استان برای مبارزه با زنده گیری و قاچاق بازهای شکاری در حال گشت زنی بودند که این شکارچیان متخلف را شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر کردند.

وی گفت: دو شکارچی یادشده که اقدام به ساخت کوخه زنده گیری پرندگان شکاری در محدوده کوههای تیس کرده بودند دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همراه شکارچیان متخلف 3 بهله دلیجه و چهار پرنده از نوع کبوتر و بلدرچین کشف و ضبط شد.

محمودی افزود: متخلفان به همراه مدارک و مستندات به دست آمده برای ادامه روند رسیدگی پرونده به مقام قضایی تحویل شدند.

وی گفت: با توجه به اجرای گشت های مدون توسط یگان حفاظت محیط زیست در سیستان و بلوچستان و مناطق تحت مدیریت، بر اساس اخبار دریافتی از همیاران محیط زیست به صورت جدی با متخلفان شکار و صید برخورد می شود.

گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع زیست می کنند. 

حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از گستره سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه حفاظت شده تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.

بندر چابهار در منتهی الیه جنوب شرقی کشور در سواحل دریای عمان با تهران هزار و 961کیلومتر و زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 730 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: گچسر ، ترافیک ، تونل ، چالوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار