رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: 40درصد پروژه‌های شهرداری با تأخیر مواجه هستند که این باعث انتقال 3هزار میلیاردی بودجه به سال‌های آتی می‌شود که با افزایش تورم هزینه تمام شده پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

شاکری: تأخیر 40درصدی در اتمام پروژه‌های شهرداری
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه 60درصد پروژه‌ها در کشور با تأخیر در بهره‌برداری مواجه می‌شوند اظهار کرد: 60درصد پروژه‌ها در کشور با تأخیر و انتقال به سال‌های آتی مواجه می‌شوند که این رقم در شهرداری به 40درصد می‌رسد چرا که در شهرداری پروژه‌هایی همانند بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و سرای محلات زودتر به سرانجام می‌رسد.از این رو تأخیر در شهرداری 20درصد کمتر است.

وی افزود: متأسفانه پروژه‌هایی که در اولویت نیستند شروع به کار می کنند که این امر بودجه پروژه‌های دیگر را به خود اختصاص می‌دهد و همین امر موجب تأخیر پروژه‌ها می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر ادامه داد: وقتی 40درصد پروژه‌ها به سال آینده منتقل شوند به طور قطع تورم نیز بر آن‌ها بار می‌شود و هزینه تمام شده آن‌ها بیشتر خواهد شد.

عضو پارلمان شهری با بیان اینکه باید مطالعات بیشتری در پروژه‌ها انجام گیرد ،تصریح کرد: تا زمانی که مطالعه پروژه‌ها به اتمام نرسیده نباید پروژه‌ای آغاز شود و بهتر است مطالعات کامل و جامع باشد تا با تأخیر در پروژه‌ها مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه 60درصد بودجه شهرداری عمرانی و 40درصد جاری و نگهداشت است ،افزود: از 17هزار و 200میلیارد بودجه شهرداری حدود 9هزار میلیارد عمرانی که 40درصد تأخیر پروژه برابر با 3هزار میلیارد است که به سال‌های آتی منتقل می‌شود.

شاکری تأکید کرد: سنجش نیاز شهروندان و تهیه پیوست‌های لازم برای اجرای پروژه از مهم ترین اقدامات برای تکمیل پروژه‌ها سر زمان مشخص است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
سیستم های هوشمند ترافیک و خط ویژه BRT تندرو از نیازهای اساسی کلانشهر اراک جهت کاهش ترافیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
اراک نام کلانشهر را به یدک میکشد ولی حتی یک خیابان درست و حسابی ندارد , پل هوایی عابر پیاده جلو بازار سرپوشیده اراک همیشه خراب است و پله برقی آن کار نمی کند و رهگذران به جای عبور از پل عابر پیاده از وسط خیابان می گذرند و باعث ایجاد ترافیک میشوند, مگر هزینه راه اندازی یک پله برقی که با انرژی خورشیدی کار کند چقدر است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
توزیع کارت شهروندی یا کارت پرداخت الکترونیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک هنوز بلاتکلیف مانده, ساخت تقاطع غیرهم سطح میرزای شیرازی اراک به کندی پیش می رود, اغلب پروژه های عمرانی اراک بدون برگزاری مناقصه به ارگان ها و شرکت های خاص واگذار شده که نه توجیه اقتصادی دارد نه توجیه فنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
ساخت خیابان ۵۵ متری اراک معروف به پروژه خط قرمز شهرداری اراک بعد از ۱۵ سال از تصویب این پروژه در کمیسیون زیربنایی دولت و شورای عالی ترافیک همچنان بلاتکلیف مانده و مالکان ساختمان های در محدوده این طرح نه حق خرید و فروش دارند نه حق ساخت و ساز, شهرداری و شورای شهر اراک پاسخگو نیستند و تاخیر در ساخت این خیابان باعث نارضایتی مردم شده
آخرین اخبار