حقانی: گام مثبتی برای رفع آلودگی تهران برداشته نشده است

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: تهران در زمره 10شهر آلوده دنیا قرار دارد که متأسفانه هیچ اقدام مثبتی برای رفع آلایندگی آن انجام نگرفته است.

حقانی: گام مثبتی برای رفع آلودگی تهران برداشته نشده استمحمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه تهران در رده 10شهر آلاینده دنیا قرار دارد اظهار کرد: این موضوع دغدغه اصلی کارشناسان و محیط زیست قرار دارد اما متأسفانه شاهد بهبود وضعیت نیستم اما شهرهایی همچون لندن، ریودو ژانیرو و توکیو که با این مشکل مواجه بودند با اتحاذ سیاست‌های مناسب به رفع آن معضل پرداخته‌اند.

وی افزود: کاهش آلودگی از سال 79 در دستور کار بود که خروج خودروهای فرسوده و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی از جمله آن بود که متأسفانه با عدم پیگیری و عدم صحیح مدیریت ترافیک هنوز این معضل وجود دارد.

حقانی تأکید کرد: طرح زوج و فرد تأثیر 4درصدی در کاهش ترافیک داشته و طرح LEZ نیز با اجرای زیرساخت‌ها مؤثر واقع می‌شود که البته هنوز این امکان فراهم نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
آلودگی هوای اراک در وضعیت هشدار و دیگ های آلاینده کارخانه ایرالکو همچنان در حال فعالیت است, مازوت نیروگاه حرارتی هم می سوزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
با سلام.
مجموعه ما در مشهد طرحی را آماده اجرا دارد که بیش از 70 درصد آلودگی هوای پایتخت را به روش خاصی و هزینه به مراتب پایین، حذف می کند.
ضمنا دستگاهی نیز به روش تصفیه یونی نیز طراحی نموده ایم که به سیستم خروجی اگزوز خودرو، چه سواری و چه سنگین، اضافه که علاوه بر جلوگیری از شتاب خودرو، بیش از 85 درصد آلایندگی را حذف میکند.
این مجموعه تقاضا دارد با توجه به عدم همکاری، صدای ما را به نهادهای مسئول رسانده و ما را دراجرای این طرح ملی یاری رسانید.
با تشکر، فداکار
آخرین اخبار