معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اختصاص 5 موقوفه آستان قدس رضوی به تعزیه داری و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی از اختصاص 5 موقوفه از موقوفات آستان قدس به تعزیه داری و اقامه عزای سید الشهدا در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این پنج موقوفه متعلق به موتمن الملک، عضدالملک، ملک التجار، علی اکبر تحویلدار و میرزا محمد مومن است.

وی افزود: قدیمی ترین وقفنامه دارای درآمد موقوفه میرزا محمد مومن در سال 1136 هجری قمری است، که همه ساله در ایام محرم و صفر شب و روز صرف تعزیه داری برای امام حسین(ع) می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عزاداری ایام شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه ایام محرم و صفر در این موقوفات پررنگ بوده و 60 واقف بخشی از درآمد رقبات خود را به این سوگواری اختصاص داده اند که 18 مورد آنها دارای درآمد است.

حجت الاسلام حسینی گفت: به جز پنج موقوفه مزبور عواید 14 موقوفه دیگر نیز به سوگواری و عزاداری اهل بیت(ع) در ماههای محرم و صفر اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.