به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، اقبال شاکری افزود: به این منظور، علاوه بر این که شرکت های خصوصی تاکسیرانی باید مورد تأیید بوده و دارای مجوز باشند، سلامت فنی خودروها و صلاحیت فردی رانندگان آنها نیز می بایست تأیید شده باشد.
وی با تأکید بر این که علاوه بر بازرسی سازمان تاکسیرانی، پلیس راهور نیز باید بر عملکرد تمام رانندگان حمل و نقل غیر انبوه که مسافر جا به جا می کنند اعم از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی نظارت داشته باشند، اعلام کرد: این رانندگان به منظور فعالیت در زمینه جا به جایی مسافر، باید اسم و مشخصات کامل خود را در شرکت های دارای مجوز ثبت کنند.
چرا پلیس راهور با مسافربرهای غیر مجاز برخورد نمی کند؟
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که نظارت بر مسافربرهای شخصی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: سوألی که وجود دارد، این است که چرا پلیس راهور با رانندگانی که به صورت غیر مجاز اقدام به جا به جایی مسافر می کنند، برخورد نمی کند و از طریق ثبت جریمه، نسبت به اعمال قانون در خصوص این گروه از رانندگان اقدام نمیکنند.
شاکری با بیان این که ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی، فعالیتی تدریجی است، تصریح کرد: تعداد خودروهای واجد شرایط که می توانند از طریق شرکتهای صاحب صلاحیت ثبت شوند، زیاد نیست و کاهش یک باره آنها باعث می شود تا از یک سو، دارندگان خودروهای شخصی به استفاده از خودروی خود ترغیب و تشویق شوند و از سوی دیگر، میزان کرایه ها بالا برود.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که قبل از هر چیز باید ابعاد اجتماعی و اقتصادی تشدید نظارت بر رانندگانی که از طریق مسافربری امرار معاش می کنند، مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قبل از هرگونه اقدامی، حتماً می بایست مطمئن شویم که تمام جوانب کار دیده شده و سپس نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.
منبع: ایسنا
براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان
اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/