همزمان با سراسر کشور اجتماع عظیم رهروان زینبی ویژه بانوان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در این اجتماع بیش از 1000نفر از بانوان وارادتمندان به خاندان اهل بیت درمجموعه ورزشی مالک اشتر شهر مشهد نوای لبیک یازینب سر دادند.

امام جمعه شهر مشهد در این اجتماع با بیان اینکه لبیک یا زینب یعنی ابراز عشق ارادتمندان به حضرت زینب است گفت :لبیک یا زینب یک حرکت است نه یک شعار و یک هدف است که احترام وعظمت ومصائب آن حضرت را در جریان کربلا یادآور میشود.

آیت الله علم الهدی افزود: حضرت زینب در جریان عاشورا هم نقش رسانه ای داشت وهم نقش تربیتی و به راستی که کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود.

وی با بیان اینکه عاشورای امام حسین (ع) باید در عرصه های سیاسی و اجتماعی کاربرد داشته باشد در غیر این صورت تعارفی و شعاری خواهد بود گفت :عاشورا و لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا زینب (س) اعلان یک خط و راه و هدفی در مسیر اهداف حضرت امام حسین (ع) است و باید به صورت یک جریان بصیرت افزا در برابر ترفندهای مستکبران نهادینه شده و ترویج یابد.

امام جمعه شهر مشهد افزود: رشد سیاسی و انقلابی امروز جامعه ما اقتضا می کند تمام جریان محرم، صفر و تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت جریان کاربردی عرصه های سیاسی و اجتماعی ما را فرا بگیرد.

آیت الله علم الهدی از حضرت زینب کبری (س) به عنوان رسانه گویای عاشورای حسینی یاد کرد و گفت: به برکت بصیرت افزایی آن حضرت واقعیتهای عاشورا امروز به نسل ما انتقال یافته و به عنوان یک جریان بیدار ساز تبدیل شده است.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.