معاون وزیر امور خارجه کشورمان دردیدار معاون وزیر خارجه فنلاند ضمن حمایت از تداوم همکاریهای سنتی و تبادل هیاتها در تمامی زمینه ها، بر ضرورت سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به عنوان مولفه های مهم در روابط جدید دو کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ماتی آنتونن معاون اقتصاد خارجی وزارت امور خارجه فنلاند که در راس یک هیات اقتصادی-تجاری در کشورمان بسر می برد با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

تخت روانچی در این دیدار همچنین دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه و راه های حل بحران در یمن و سوریه و نیز کمک به بهبود شرایط و تقویت امنیت در افغانستان را تشریح کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین شرایط انسانی در یمن را بسیار وخیم توصیف کرد و خواستار توجه فوری به نیازهای انسانی مردم یمن شد که روزانه زیر بمباران های بی وقفه قرار دارند.

طرفین در این دیدار در خصوص موضوعات روابط دوجانبه، اجرای برجام و همکاری های اقتصادی دو کشور در دوره جدید بعد از تحریم و تحولات منطقه ای گفتگو کردند.

**فنلاند مصمم به از سرگیری روابط است

معاون وزیر خارجه فنلاند در این دیدار با تبریک توافق هسته ای و همچنین تصویب برجام در کشورمان گفت: فنلاند مصمم به از سرگیری و توسعه همکاریهای اقتصادی به ویژه در زمینه انتقال فناوری، دانش فنی و سرمایه گذاری در بازار ایران است.

آنتونن افزود: در این راستا قرار است وزیر تجارت خارجی فنلاند در راس یک هیات صد نفره از نمایندگان شرکتهای مهم فنلاندی در آذر ماه عازم ایران شود.

به گفته وی، این هیات بزرگترین هیاتی است که تاکنون به سرپرستی وزیر تجارت خارجی فنلاند به سایر کشورها انجام می پذیرد.

معاون وزیر خارجه فنلاند افزود: همچنین قرار است بزودی با حضور برخی از مسوولان ایرانی و تعداد قابل توجهی از نمایندگان شرکتهای فنلاندی، سمیناری برای معرفی فضای تجاری و سرمایه گذاری ایران در هلسینکی برگزار شود.

آنتونن ضمن اشاره به ایجاد فضای جدید برای همکاری با ایران پس از تفاهم هسته ای، آمادگی فنلاند را برای همکاری با طرفهای ایرانی در زمینه های کشاورزی، حفاظت از جنگل، محیط ریست، معدن، صنایع ارتباطی و مدیریت آب و فاضلاب اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار