مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، هاشم شیرازیان افزود: این جشنواره در هفت رشته قرآنی برگزار می شود.

وی گفت: قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز رشته های این جشنواره به شمار می رود.

شیرازیان گفت: سن تمامی شرکت کنندگان باید بین 18 تا 30 سال باشد به جز رشته های تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز (8 تا 15سال) و رشته تفسیر که محدودیت سنی ندارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: مرحله شهرستانی این جشنواره از هفتم تا بیست و یکم آبان ماه در شهرستان های اسفراین، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج، مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد برگزار می شود.

وی اظهارداشت:برگزیدگان این مرحله جواز حضور در مرحله استانی که بیست و یکم آبان در محل دارالقرآن بجنورد برگزار می شود را کسب می کنند.

شیرازیان گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.