مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: متخصصان صنعت نفت این شهرستان برای نخستین بار در کشور موفق به تعمیر خط لوله پرفشار گاز با استفاده از فن آوری کامپوزیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امین محمدی افزود: این قطعه مهم از سوی متخصصان این شرکت در راستای صرفه جویی اقتصادی با کمترین هزینه تعمیر شد. 

وی بیان کرد: خط لوله 20 اینچ به ضخامت 17 و نیم میلی متر مربوط به رابط چند راهه گازی شماره 1و2 پازنان 2 با استفاده از فن آوری جوشکاری سرد (کامپوزیت کولار Kevlar) تعمیر شد.

وی بیان کرد: این خط لوله در محدوده عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دچار کاهش 100درصدی ضخامت و نشت شده بود که با استفاده از دانش فنی و تخصصی کارشناسان این صنعت و در تعامل با بخش خصوصی در کمترین زمان ممکن و با بالاترین ضریب اطمینان تعمیر گردید.

محمدی اظهار داشت: خط لوله آسیب دیده پس از تعمیر و انجام موفق تست میدانی با حداکثر فشار عملیاتی در مدار عملیاتی قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: استفاده از این روش به دلیل کاهش زمان توقف عملیات به حدود یک سوم زمان مشابه در استفاده از روش سنتی برشکاری و جوشکاری قطعه تعویضی، موجب افزایش ایمنی و صرفه جویی بسیار قابل ملاحظه می گردد.

وی ادامه داد: همچنین به کارگیری این روش در تعمیر خط لوله '26 اصلی گاز پازنان/ گچساران در حال بررسی است.

محمدی افزود: این روش می تواند با کاهش زمان توقف مورد نیاز تعمیر نقاط بحرانی موجب صرفه جویی به میزان 2200 میلیارد ریال گردد.

وی ادامه داد: این روش همچنین در تداوم تولید و تزریق گاز در میادین نفتی گچساران و بی بی حکیمه و تحقق تعهدات شرکت نفت تاثیر بسزایی دارد.

وی تعمیر نقاط معیوب خطوط لوله اصلی نفت صادراتی بدون توقف عملیات تولید را از مهمترین مزیت این روش اعلام کرد.

محمدی گفت: استفاده از این فن آوری در کاهش تنگناهای فرآوری تولید بسیار مهم است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم بهره بردار نفت و گاز مناطق نفتخیز جنوب است که گستره این شرکت در چهار استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس قراردارد.

همین ویژگی موقعیت این شرکت را در بین سایر شرکتهای بهره برداری نفت و گاز از درجه اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین منطقه تولید خشکی جنوب، یک چهارم تولید نفت کشور را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: تعمیر ، لوله ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.