سرپرست فرمانداری آمل گفت: با توجه به وضع نامطلوب اشتغال باید به واحدهای تولیدی توجه شود که افراد زیادی با تعطیلی آن بیکار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد منفرد با بیان اینکه باید ضریب اشتغال با تعادل لازم در امر کار بیان شود، افزود: هم‌ اکنون وضعیت صنعت‌ جالب نیست و کل صنعت موجود در مازندران با چالش‌های متنوع و مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های جدید اشتغال در جامعه فراهم شود، یادآور شد: با توجه به رجوع مردم به مسئولان در جلسات ملاقات عمومی و نمایش بخشی از سیمای شهرستان می‌توان مشاهده کرد که بیشتر درخواست‌ها به امر اشتغال و بیکاری بازمی‌ گردد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در امر اشتغال کار دولت نیست زیرا دولت میلی به سرمایه‌گذاری در این مهم ندارد، گفت: دولت با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم می‌خواهد از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در امر اشتغال استفاده کند.

منفرد با تاکید بر بحث برون‌سپاری و توجه به اصل 44 در دولت، افزود: باید با ایجاد سرمایه‌گذاری در شغل ضریب اشتغال را بالا ببریم و توان واحدهای موجود را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه سرمایه‌ گذاری لازم برای استقرار صنعت ایجاد شود، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های شهرستان کنار یکدیگر قرار گیرد و به فکر ایجاد ظرفیت‌های جدید باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه برای اشتغال و حمایت آن در واحدهای تولیدی کوچک اقدامات لازم انجام گیرد، گفت: هم‌اکنون شهرستان آمل دارای 25 هزار دانشجو است که بخشی از آنها می‌ خواهند برای تامین هزینه تحصیل در واحدهای مختلف مشغول به فعالیت شوند.

منفردبا اشاره به اینکه توان ایجاد شغل و زمینه‌های اشتغال ایجاد شود، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ بیمار هستند، پس تا زمانی که مشکلات واحدهای صنعتی حل نشود نمی‌توان به ایجاد شغل جدید پرداخت هر چند باید بدانیم با نامه ‌نگاری مشکلاتی حل نمی‌شود و باید عملیاتی وارد میدان شد.

منفرد با تاکید بر اینکه باید با ایجاد زمینه‌های اشتغال به فکر ایجاد شغل باشیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های جدید برای اشتغال ایجاد شود و مسئولان باید آنچه در توان دارند را برای رفع مشکلات اشتغال به‌کار گیرند.

وی با اعلام اینکه متاسفانه پس از گذشت هفت ماه از سال ضریب جذب در این شهرستان کمتر از 10 درصد است، افزود: نسل جوان باید برای ایجاد شغل به سوی اشتغال هدایت شوند.

وی با اعلام بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در زمینه اشتغال یادآور شد: با ساماندهی وضعیت اشتغال باید دست به ایجاد شغل جدید بزنیم.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: ساری ، ایجاد ، کار ، جویا ، توقع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.