طباطبایی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از همکاری این ستاد با پلیس" اینترپل " در خصوص آموزش افسران ویژه برای جلوگیری از ورود داروهای نیروزای غیر مجاز به مرز های ایران خبرداد.

پلیس بین الملل در مبارزه با دوپینگ همکاری می کندبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر رامین طباطبایی با اشاره به این موضوع که اطلاع رسانی در خصوص مبارزه با دوپینگ از سال 2010 آغاز شده است، گفت: هر ساله کارت های جیبی برای ورزشکاران، مربیان و پزشکان ورزشی تهیه می کنیم  و در آن لیست داروهای مجاز و غیر مجاز معرفی شده است.

وی در عین حال افزود: طبق قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکمل های غذایی و دارویی تنها باید از طریق داروخانه ها به دست مصرف کنندگان برسند؛ بنابراین فروش این مکمل ها در دیگر اماکن غیرمجاز است.

طباطبایی با بیان این که برخی سودجویان داروهای یاد شده را از طریق مجاری غیر رسمی به دست مصرف کننده می رسانند، افزود: بر همین اساس وزارت ورزش و جوانان نسبت به قاچاق این مکمل ها وارد عمل شد و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با پلیس اینترپل " بین الملل" در خصوص آموزش افسران ویژه برای جلوگیری از ورود داروهای نیروزای غیر مجاز به مرز های ایران  وارد همکاری شد.

او اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ طی ارتباطی دوسویه این افسران را آموزش می دهد تا در مرز های ایران داروهای غیر مجاز را شناسایی و نسبت به ورود آن به کشور اقدام کنند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات پی در پی برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک، گفت: از ابتدای سال 2015 هشتصد و پنجاه تست دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده است که به دلیل فشردگی اردوها و اعزام ها 3 درصد بیشتر از تعداد مقرر شده بود.

وی با بیان این که از این تعداد، 23 تست مثبت اعلام شده است،‌ افزود: بسکتبال، تیراندازی، فوتبال، فوتسال، جانبازان، ‌وزنه برداری، کاراته، ووشو و بوکس فدراسیون های دارای ورزشکاران دوپینگی هستند.

دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: در این خصوص بررسی های اولیه انجام و نسبت به دادرسی و صدور حکم ورزشکاران هم اقدام شده است.

او با تاکید به این نکته که در تلاشیم همانند دوره های پیش، کاروانی پاک به المپیک اعزام کنیم،‌ گفت: خوشبختانه ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی2010 و 2014 و همچنین المپیک 2012 لندن علی رغم تعداد بالای مدال های کسب شده، هیچ گونه تست مثبتی نداشتند و در این دوره نیز سعی می کنیم با اعزام ورزشکارانی عاری از دوپینگ حیثیت و آبروی کشور حفظ شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار