مدیر بزرگترین شرکت صادرکننده تسلیحات نظامی روسیه اعلام کرد این کشور در حال تقویت سیستم دفاعی موشک‌های اس300 برای ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مدیر بزرگترین شرکت روسی صادرکننده تسلیحات نظامی سه‌شنبه اعلام کرد روسیه در حال تقویت سیستم دفاعی موشک اس-300 برای ایران است. 

روسیه و ایران سال 2007 بر سر ارسال پنج موشک اس-300 به تهران به توافق رسیدند و یک قرارداد 800 میلیون دلاری به امضای دوطرف رسید. پس از اینکه روسیه از ارسال این موشک‌ها به ایران امتناع کرد، این کشور در سال 2011 از مسکو برای عمل نکردن به تعهدات خود شکایت کرد. روسیه دلیل ارسال نکردن تسلیحات مذکور را تحریم‌های نظامی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

پس از دستیابی ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک به توافق هسته‌ای در آوریل 2015، "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه مجوز احیای برنامه ارسال موشک به ایران را صادر کرد.

مدیر شرکت روسی "روزوبورن اکسپورت" اعلام کرد "تکمیل پروژه اس-300 برای ایران در گذشته متوقف و هم اکنون احیا شده است. به دلیل گذشت زمان قابل توجهی از آغاز این پروژه، ما مجبور به تقویت و به روز رسانی سیستم دفاعی این موشک هستیم." 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
دروغ به این بزرگی چطور هستش اس 300 های خودش را ارتقاع نمیده مال ایران را ارتقاع می ده بلکه داره یک سری از توانایی های موشکها را کاهش می ده خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
پدر مارو در اوردن با این سامانه موشک,از این معامله سوء استفاده میکنه و با امریکا چونه میزنه.در مقابل امریکا در سریع ترین زمان تسلیحات رو در اختیار همپیمانانش قرار میده.
آخرین اخبار