مسئول توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان از برگزاری کارگاه‌های آموزش هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان استان در شهرستان‌های مختلف اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک اسدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی هواشناسی کشاورزی که برای کشاورزان فریدونشهر برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ترویج هواشناسی کشاورزان و تشریح کانال‌های ارتباطی هواشناسی با کاربران نهایی به منظور تبادل اطلاعات و خدمات هواشناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت از اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به رویکرد جدید در طرح راهبردی سازمان هواشناسی کشور در راستای کاربردی نمودن خدمات و توجه ویژه به کاربر نهایی گفت: یکی از فعال‌ترین گروه‌های هواشناسی کاربردی در کشور گروه هدف بخش کشاورزی و تامین مواد غذایی می‌باشند.

مسئول توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی اصفهان اضافه کرد: در این نگرش ضمن توجه به کاربر نهایی، سازمان هواشناسی به دنبال آن است که از ابتدای نیازسنجی تا انتهای به کارگیری داده‌ها و خدمات هواشناسی در فعالیت‌ها که منجر به افزایش تولید در بخش مواد غذایی می‌شود با کاربران نهایی تعامل و همکاری داشته باشد.

وی با بیان این که طرح سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) کشاورزی پس از نظر خواهی از استان‌ها تدوین و برای اجرا مصوب شد، افزود: خدمات هواشناسی آماده ارائه و بهره‌برداری است و توسعه این طرح نیاز به بسترسازی و همکاری کلیه دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی دارد.

در این کارگاه آموزشی یک روزه 30 نفر از کشاورزان فریدونشهر شرکت داشتند و آموزش‌های هواشناسی کشاورزی را فراگرفتند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.