استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان(عج) با ظهورشان فرهنگ کربلا را جهانی و همگانی می‌کنند و کجی‌ها، انحرافات و فساد را از زمین برمی‌چینند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی امشب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بسیاری از جریانات در تاریخ حادثه و رخداد بوده‌اند، اظهار کرد: ولی کربلا یک رخداد و حادثه نیست، بلکه فرهنگ انسان شدن، از خود رمیدن و به خدا رسیدن و فرهنگ خدا شناسی است و در واقع باید گفت که کربلا فرهنگ و هویت شیعه است و باید به کربلا به عنوان یک فرهنگ جامع نگاه کرد.

وی ادامه داد: کربلا یعنی تفسیر قرآن کریم و آنچه خدای منان در قرآن کریم در ارتباط با مومنان و متقین مطرح می‌کند در کربلا رخ داد و ما باید تلاش کنیم زندگی خود را با فرهنگ کربلا بسازیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خدای متعال زیارت عاشورا را فرستاد تا فرهنگ کربلا را برای ما بیان کند، ابراز کرد: بشر به هر چه نیاز دارد برای چگونه زندگی کردن و چگونه ماندن در فرهنگ کربلا وجود دارد و این فرهنگ نقص و کمبودی ندارد.

گنجی با طرح این سئوال که امام زمان(عج) در هنگام ظهور چه فرهنگی را در جامعه جاری می‌کنند، بیان کرد: با بررسی در روایات ائمه اطهار(ع) روشن است که حضرت ولی عصر(عج) با ظهورشان فرهنگ کربلا را جهانی و همگانی می‌کنند و کجی‌ها، انحرافات و فساد را از زمین برمی‌چینند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند، خدای متعال ولایت ما اهل بیت را نقطه مرکزی قرآن و همه کتاب‌های آسمانی قرار داده است، اظهار کرد: قرآن بدون ولایت نتیجه‌اش وهابیت، داعش و گروه‌های تکفیری می‌شوند و قرآن با امامت ایفای نقش می‌کند، نماز با ولایت معنا دارد و امام حسین(ع) و یارانشان در میدان جنگ فرهنگ امامت را به عالمیان ارائه دادند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نخستین جملات امام زمان(عج) در روز ظهورشان روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) و شعار یارانشان «یا لثارات الحسین» است، خاطرنشان کرد: دقیقاً فرهنگ کربلا در عصر ظهور تجلی می‌کند و ایشان برای اهل عالم روضه شهادت جدشان در حالت تشنگی در میان دو نهر آب را می‌خوانند.

منبع: فارس

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار