عضو هیئت رئیسه مجلس در باره اخرین وضعیت موسسه میزان گفت: موسسه عسکریه حاضر است کمک کند تابا پرداخت وجوه سپرده گذاران میزان مشکل این موسسه را برطرف کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد دهقانی افزود: در آخرین تفاهمی که با بانک مرکزی صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که مؤسسه عسکریه بیاید و وجوه مردم را پرداخت کند.

 وی گفت: موسسه عسکریه نیز اعلام کرد که حاضر است کمک کند تا مشکل میزان بر طرف شود.

دهقانی در باره نحوه پرداخت وجوه به سپرده گذاران افزود: وجوه مردم به این شکل پرداخت خواهد شد که مؤسسه عسکریه 500 میلیارد تومان وجه نقد برای پرداخت به مردم در نظر بگیرد. این 500 میلیارد تومان 93 درصد سپرده‌گذاران را تحت پوشش قرار می‌دهد که این 93 درصد کسانی هستند که 10 میلیون به پایین در این مؤسسه سپرده‌گذاری کرده بودند و آن 7 درصد باقیمانده اگرچه پولشان زیاد است و وجوه سنگینی را به این مؤسسه سپرده بودند، در یک زمانبندی مشخص وجوهشان را دریافت کنند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس تصریح کرد: همچنین آنهایی که بیش از 10 میلیون سپرده دارند ‌می‌توانند در موسسه عسگریه سپرده‌گذاری کنند، سودشان را از آنجا بگیرند و از این طریق آنها هم به پولشان خواهند رسید.

دهقانی ادامه داد: وجه دیگر مسئله در این تخلف، مشکلاتی بود که این مؤسسه هم برای 100 هزار نفر سپرده‌گذار و هم برای حیثیت قوه قضاییه و هم برای فضای روانی اقتصادی کشور ایجاد کرده است. 

این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید پول مردم پس داده شود و برخی از مفاسد احتمالی که در این مؤسسه وجود داشته است مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد، اگر چه اولویت با موضوعات عمومی بود و اینکه سپرده‌گذاران به حقوقشان برسند.

وی افزود: قوه قضائیه هم برای اینکه برخود با تخلفات این مؤسسه برای کسانی‌ که تخلف کرده‌اند عبرت شود و هم برای اینکه حیثیت این قوه حفظ شود، باید رسیدگی آن را در اولویت قرار دهد. خدا نکند که قوه قضائیه برای اینکه برخی از همکارانش در آنجا سهامدار هستند نسبت به رسیدگی به این تخلفات و این مفاسد احتمالی، اغماض کند. قانون باید درباره همه اجرا شود.
 
این نماینده مجلس با اشاره به سهام بعضی از قضات در این موسسه تصریح کرد: دون شأن قضات بود که وارد چنین کارهایی شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.