ابوزهری: اسرائیل به دنبال فریب افکار عمومی است

سخنگوی جنبش حماس گفت نتانیاهو به دنبال گمراه کردن افکار عمومی جهان و کشورهای منطقه نسبت به حوادثی است که در مسجدالاقصی رخ می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می کوشد افکار عمومی جهان را از تحولاتی که در مسجد الاقصی رخ می دهد ، منحرف کند.

سامی ابو زهری سخنگوی جنبش حماس روز سه شنبه گفت تداوم تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی نشانه آشکاری بر اصرار تل آویو در بی حرمتی به این مکان مقدس و تغییر وضعیت مسجد الاقصی است.

ابو زهری افزود ادامه یورش ها و تعرضات نظامیان وشهرک نشیان افراطی بیانگر این حقیقت است که نتانیاهو فقط به دنبال فریبکاری و گمراه کردن افکار عمومی جهان و کشورهای منطقه نسبت به حوادثی است که در این مکان مقدس رخ می دهد.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه از همه طرف هایی که از سخنان اخیر نخست وزیر اسرائیل درباره مسجد الاقصی استقبال کرده بودند ، خواست فریب سخنان بی اساس و نادرست نتانیاهو را نخورند و تصمیمات جدی و قاطعی درحمایت از ملت فلسطین و مسجد الاقصی اتخاذ کنند.

نتانیاهو چند روز پیش پس از دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرده بود اسرائیل به دنبال تغییر وضع موجود در مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس نیست . سخنان نتانیاهو با استقبال برخی از رهبران منطقه و جهان همراه شده بود.

جنبش حماس روز سه شنبه همچنین حکم دادگاه اسرائیل در قدس اشغالی درباره زندانی شدن شیخ رائد صلاح از رهبران جنبش اسلامی را به شدت محکوم کرد.

دادگاه مرکزی اسرائیل شیخ رائد صلاح را به اتهام تحریک مردم به خشونت به 11 ماه زندان محکوم کرد.

سامی ابوزهری گفت :«حماس حکم ظالمانه دادگاه اسرائیلی علیه شیخ رائد صلاح را به شدت محکوم می کند و صدور این حکم را نشانه تداوم تعرضات این رژیم به قدس اشغالی و مسجد الاقصی می داند».



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار