وزیر دفاع آلمان علاوه بر اعلام آموزش 4700 نیروی پیشمرگه، از ارسال تجهیزات کمکی و پزشکی به کردستان عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، آلمان اعلام کرد به حمایت خود از نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه تروریسم ادامه می دهد. 

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، دیروز اعلام کرد از اولویت های این منطقه، از بین بردن گروه داعش با کمک های بین‌المللی است.

 در همین حال، اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان، که در حال حاضر در منطقه کردستان به سر می برد فاش کرد این کشور تاکنون حدود 4700  نفر از نیروهای پیشمرگه را آموزش داده است.

 وی بر پایبندی برلین به ادامه حمایت از این نیروها در جنگ علیه این گروه تروریستی تاکید کرد. 

بارزانی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع آلمان، در اربیل گفت : از آلمان به علت کمک های نظامی که به نیروهای پیشمرگ کرده و در تغییر بسیاری از معادلات سهیم بوده است تشکر می کنیم. ما در عین حال از نقش آلمان در گشودن درهای خود به روی پناهندگان از همه مناطق جهان تمجید می کنیم. 

وزیر دفاع آلمان نیز تاکید کرد: آلمان به حمایت از منطقه کردستان ادامه خواهد داد ما تاکنون 4700  نفر از نیروهای پیشمرگه و گروهی از جنگجویان ایزدی را آموزش داده ایم. اما در چارچوب کمک های بین المللی، آلمان فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم را در اینجا از دسامبر آینده بر عهده خواهد گرفت. 

وی افزود: در روزهای آینده دو هزار ماسک ضد گاز و سه هزار لباس ضد سلاح شیمیایی و تعدادی از دستگاههای بی سیم و تجهیزات پزشکی و دیگر تجهیزات به منطقه کردستان ارسال خواهیم کرد. 

وزیر دفاع آلمان در ادامه از نقش نیروهای پیشمرگ تمجید کرد زیرا با گروه داعش در میدان نبرد می جنگند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار