مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت از سازمان جنگل‌های کشوردر افتتاح 88آبگرمکن خورشیدی روستای سرخ آباد طارم گفت: 80 درصد اعتبارات تامین سوخت به جایگزینی انرژیهای نو اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زتجان؛ افراسیابی میگوید: مردم ایران برای تأمین سوخت، سالانه ۸ میلیون مترمکعب چوب و ۶۰۰ هزار تن بوته را خاکستر میکنند.

وی ادامه این روند را تهدید جدی برای ثروتهای خدادادی طبیعی عنوان کرد وافزود:امسال دولت اهتمام جدی دارد تا استفاده از انرژی خورشیدی را جایگزین سوختهای فسیلی به ویژه منابع جنگلی نماید.قاچاق چوب

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از سازمان جنگل‌ها ومراتع کشور،رایگان بودن، پایداری، پاک بودن و کمک به منابع انرژی پایه کشور را از مزایا ی طرح جایگزینی آبگرمکنهای خورشیدی برشمرد.

افراسیابی بااعلام اینکه بیشترین طرح جایگزینی انرژی آبگرمکن خورشیدی درمنطقه زاگرس صورت گرفته است افزود: پایشها وبررسیها بر روی اجرای این طرح نشان میدهد که در پیشگیری از تخریب جنگل‌ها تاثیر قابل توجهی داشته است.

سرخ آباد از روستاهای سخت گذردر منطقه طارم است که غنی ترین جنگل های استان زنجان به وسعت 6هزار و 170هکتار در آن قرار دارد .

این روستا حدود90 خانوار را در خود جای داده که به علت دشواری دسترسی به نفت سفید سالانه 440 تن چوب را برای رفع نیاز سوختی خود از جنگلهای اطراف تامین میکردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.