روسیه قصد دارد در سال 2029 نخستین هواپیمای با سرنشین را به کره ماه اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "ولادیمیر سولنتسف،" رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) روز گذشته در یک کنفرانس فن‌آوری فضایی در مسکو اعلام کرد پروازهای با سرنشین به ماه و فرود در سطح آن برای سال 2029 برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان روس در حال حاضر به فکر ساخت یک فضاپیمای جدید برای مأموریتهای فرود در سطح ماه هستند. پرواز آزمایشی در سال 2021 انجام خواهد شد. در سال 2023، پروازی در ایستگاه فضایی بین المللی پهلوگیری می کند و نخستین مأموریت پرواز بدون سرنشین به کره ماه برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

روسیه قصد دارد نخستین فضاپیمای تحقیقاتی "لونا 2" خود را به بخش جنوبی کره ماه اعزام کند تا در خصوص ساختار داخلی و تأثیر پرتوهای کیهانی و الکترومغناطیس روی سطح آن اطلاعاتی بدست آورد.

"ایگور میتروفانو،" دانشمند مؤسسه تحقیقات فضایی روسیه اعلام کرد: "این کشور قصد دارد یک زندگی انسانی و ایستگاه تحقیقاتی روی ماه ایجاد کند. ما باید به ماه سفر کنیم. کشور ما باید در قرن 21 در بهبود تمدن بشر نقشی مؤثر ایفا کند. "

برنامه لونا 2 روسیه توانست 14 سپتامبر سال  1959 (22 شهریور 1338) در سطح ماه فرود آید. این نخستین فرود یک جسم مصنوعی در سطح ماه بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار