در زیارت عاشورا اسرائیل و آل‌سعود را لعنت می‌کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی گفت با اشاره به سخنی از شهید مطهری مبنی بر اینکه «یزید زمان خود را بشناسیم» تأکید کرد: خواندن زیارت عاشورا یعنی لعنت خدا بر اسرائیل، آل سعود، وهابیون، داعش و هر ظالمی که وجود دارد و در آینده بوجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن کمالی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با هم‌طراز شمردن اهمیت دو مسئله دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی در دین اسلام تصریح کرد: ظلم ستیزی از برنامه‌های حضرت امام حسین(ع) بوده و یک دستور قرآنیست و همانطور که باید از حق دفاع کنیم، باید باطل را هم رسوا کنیم تا مردم آگاه شوند.
وی افزود: برخی از افراد به وجود لعن‌های متعدد در زیارت عاشورا ایراد می‌گیرند اما باید بدانند که خداوند نیز در حدود 20 آیه از قرآن ظالمان، دروغگویان، منافقان، سخنچینان و غیره را لعنت کرده است.
این استاد حوزه و دانشگاه کاربرد لعن در زیارت عاشورا را معرفی ناسپاسان و ظالمان به مردم دانست و تأیید کرد: اگر چنین نکنیم، مردم از خطرات ظلم و ظالم غافل شده و به سستی و تن‌پروری گرایش می‌یابند و حتی چه بسا خودشان ظالم شوند، چرا که اگر ظالم در جامعه رسوا نشود در نتیجه هر ظالمی به راحتی ظلم خود را اعمال می‌کند. 
وی با اشاره به عبارت «الهم العن اول ظالماً، ظلم حق محمد و آل محمد» و آخر تابعا له علی ذلک» در دعای زیارت عاشورا، بیان کرد: در این بند از دعا از اولین ظالمی که در حق حضرت رسول ختمی مرتبت و خاندان پاک او ظلمی را مرتکب شده، تا آخرین کسی که در این اعمال ظلم از آن ظالم اول تبعیت کند را لعنت می‌کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی افزود: به این ترتیب با خواندن دعای زیارت عاشورا همه ظالمان را در طول تاریخ لعن می‌کنیم و همانطور که اشاره شد از این طریق ظالمان هر دوره را افشا می‌کنیم.
وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری مبنی بر اینکه «یزید زمان خود را بشناسیم» تأکید کرد: خواندن زیارت عاشورا یعنی لعنت خدا بر اسرائیل، آل سعود، وهابیون، داعش و هر ظالمی که وجود دارد و در آینده بوجود خواهد آمد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین لعن در زیارت عاشورا از یک طرف مبارزه با ظالم از طریق رسوا‌سازی و افشای آنان و از طرف دیگر باعث پیشگیری از ایجاد ظالمان بیشتر و رواج ظلم بی‌عدالتی در جامعه است.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار