نخست وزیر ترکیه ضمن تاکید دوباره بر حمایت از ارتش آزاد سوریه، آن را تنها نماینده مردم این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "احمد داووداوغلو،" نخست وزیر ترکیه، مدعی شد: حضور ارتش آزاد سوریه در یک منطقه به ساکنان آن اطمینان می‌دهد. هرچقدر هم ارتش آزاد مناطقی را در سوریه تحت تصرف خود درآورد، ما نمی‌بینیم که هیچ کس مجبور به فرار از آن مناطق شود، بر عکس اگر ارتش سوریه منطقه‌ای را تحت کنترل خود درآورد، عرب‌هایی که اکثرا اهل تسنن هستند، مجبور به فرار می‌شوند!
 
داووداغلو در ادامه افزود: ترکیه اجازه وجود گروه‌های متخاصم در مرزهای سوریه با ترکیه از قبیل پ‌ک‌ک، یگان‌های حمایت مردمی کُرد، حزب الاتحادیه دموکراتیک سوریه و ... را نمی‌دهد. وی در ادعایش گفت: حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه اقدام به پاکسازی نژادی در شهر تل ابیض زد، و روستاهایی را که ترکمن‌ها و عرب‌ها ساکن آن بودند، تخلیه کرد و ناظران بین‌المللی سازمان ملل بر این مساله تاکید دارند. یگان‌های حمایت مردمی کرد که شاخه نظامی حزب الاتحاد به شمار می‌آیند، نیز دست به جنایت‌های جنگی می‌زنند و این سوال مطرح است که آیا باید در مقابل این جنایت‌ها صرفا به این دلیل که از سوی آن یگان‌ها صورت گرفته است، سکوت اختیار کرد.
 
دو مقام عالی رتبه سیاسی ترکیه به رویترز گفتند این کشور به آمریکا و روسیه هشدار داده است، حاضر به تحمل نیروهای نظامی کُرد در شمال غربی سوریه و نزدیک مرز ترکیه نیست. به دلیل ناامنی بوجود آمده از سوی این نظامیان، ترکیه حق طبیعی خود می‌داند تا با این گروه‌های نظامی مقابله کند.
 
کُردهای سوریه در سه منطقه شمال سوریه مستقر هستند و عملیات نظامی انجام می‌دهند. آنکارا تاکید کرد اجازه نفوذ آنها به خاک ترکیه را نخواهد داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار