فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" گفت: دستگاه قضاء و پلیس در جهت ایفای وظیفه پیشگیری از جرم باید جامع گرا و جامع نگر باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نشست تعامل قضايي و نيروي انتظامي در راستای پیشگیری از وقوع جرم با حضور ، دادستان و تعدادي از قضات و فرمانده انتظامي شهرستان و جمعي از روسا و معاونان پلیس های تخصصی در دفتر دادستان شهرستان "استهبان" برگزار شد.

دادستان شهرستان "استهبان" از طرح های پیشگیرانه پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی  اعلام حمایت كرد.

"اسماعیلی"  اظهار كرد: اگر چه قانون اساسی پیشگیری از جرایم را به عهده قوه قضاءیه گذاشته است اما این مهم محقق نمی شود مگر با تشریک مساعی و تعامل با دیگر دستگاه ها و نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید علمدار خدمت پیشگیری از جرم و خدمت رسانی در این زمینه به مردم باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان "استهبان" نیز ضمن تشکر از مجموعه قضاء در همکاری و همفکری با نیروی انتظامی بیان كرد: پلیس و دستگاه قضا باید با جامع نگری  و مشارکت از وقوع جرم جلوگیری کرده و با جامع گرایی اثار و عواقب انجام وظیفه خود را بر اساس شرایط زمانی و مکانی و اوضاع و احوال جاری و منطقه ای و در صورت لزوم با هماهنگی و یکدلی سایر نهادها و سازمان های ذیربط به انجام برسانند.         
                                    
سرهنگ "داوود امجدی" ادامه داد: جامعیت به این معنا است که قبل از مجازات و کیفر همت خود را بر جلوگیری از وقوع جرم معطوف کنیم و به جای قربانی شدن معلول به دنبال علت ها باشیم.

وی افزود: شکی نیست که بسیاری از جرائم ریشه در مشکلات روانی و خلاء عاطفی مجرمان دارد.

 فرمانده انتظامی شهرستان "استهبان" گفت: پیدا کردن علل روانی و عاطفی جرائم و معالجه آنها از طریق روانکاوی و روان درمانی قبل از کیفر و مجازات تاثیر اساسی و مطمئنی در پیشگیری از تکرار جرم دارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: پیشگیری ، جرم ، پلیس ، قضایی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.