مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 14 هزار میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی داریم که نیازمند نگهداشت مناسب برای طول عمر کافی و ارائه خدمات مناسب است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین صفوی مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: بیست و دومین نشست تجهیزات پزشکی که معمولا سالیانه دو بار تشکیل می‌شود فردا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این نشست موضوعات مرتبط و مهم در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی مطرح و بررسی می‌شود.

 مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: همچنین در این نشست گزارشی از فعالیت‌های تجهیزات پزشکی و سایر اقدامات و نگهداشت تجهیزات پزشکی، مبارزه با قاچاق در این حوزه و دیگر موضوعات بررسی و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه موضوع نظارتی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت یکی دیگر از موضوعاتی است که در این نشست بررسی خواهد شد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی  که در این نشست بررسی می‌شود، نحوه نگهداشت تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی است.

صفوی خاطر نشان کرد: بیش از 14 هزار میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی داریم که نیازمند نگهداشت مناسب برای طول عمر کافی و ارائه خدمات مناسب است که باید نحوه نگهداشت این تجهیزات سرمایه‌ای با فرآیندهای مناسب انجام شود تا به عنوان سرمایه مناسب در مراکز درمانی قابل استفاده موثر باشد.

قیمت گذاری تجهیزات پزشکی
وی در ادامه همچنین در مورد قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار داشت: قیمت گذاری‌ها از سال گذشته آغاز شده و کمیته‌ای نیز به همین منظور تشکیل شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: قیمت‌ها نیز به صورت مصوب به تمامی مراکز درمانی خصوصی و دولتی ارسال شده و لازم الاجراست.

وی افزود: در نشست فردا هم یکی از موضوعاتی که مطرح خواهد شد نحوه نظارت بر حسن انجام و رعایت قیمت‌ها توسط شرکت‌ها و مراکز درمانی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار