مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه پدافند غیر عامل در قالب آب منطقه ای به منظور دفاع از زیر ساخت های آب و کمک گرفتن از مردم برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ عاقبت بخیر افزود: در استان به دلیل برداشت های غیر مجاز از منابع زیرزمینی توسط چاه های بدون مجوز، دچار بحران آب شده ایم.

وی ادامه داد: هشت هزار و 416 حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد که آب برداشت شده از این چاه ها بالغ بر 2 میلیارد متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: آب جایگزین 1/4 میلیارد متر مکعب است که 600 میلیون متر مکعب کسری آب در سفره های زیر زمینی داریم.

عاقبت بخیر خاطر نشان کرد: برای حل این بحران تنها راه فرهنگ سازی و کمک گرفتن از مردم و آشنا کردن آنها با نحوه صحیح مصرف آب است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری نیز در این نمایشگاه گفت: پدافند غیر عامل به عنوان مجموعه مطالعاتی راهبردی وظیفه پایش و بررسی آسیب ها ی بخش آب را دارد.

جهانتیغ افزود: بررسی تهدیدات اثر گذار حوزه آب و ایجاد اخلال در روند این تهدیدات نیز از وظایف پدافند غیر عامل است.

گفتنی است کارگاه آموزشی مدیریت ریسک و آسیب پذیری سامانه های آبی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در کنار این نمایشگاه در محل سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.